Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
ik heb nu al een tijd deze printer. 2e hands gekocht van een mede tweaker. Ging een hele tijd goed maar nu blijft de printer niet in standby maar is de printer gewoon uit gegaan en kan ik hem dus via de wifi niet benaderen om te printen. Heb de instellingen nagelopen maar kan nergens zien dat ik iets verkeerds heb ingesteld.
Mijn status leds zijn allebei uit, ik weet niet wat ik moet doen en waar ik het moet zoeken om ervoor te zorgen dat de printer gewoon in standby status blijft zijn. Iedere keer naar zolder lopen om de printer weer aan te zetten is rete irritant.

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen met de juiste instellingen? ik wil de WoN functie graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Is dit spontaan zo gekomen? Dus niet nadat je met de instellingen hebt lopen prutsen?

In dat geval: Wat van de theorie dat het een defect is? Bijvoorbeeld de standbyvoeding die problemen geeft. Wat is het normale gedrag als de printer standby staat en de je de stekker eruit trekt en er weer in stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik ga er eens naar kijken. ik heb niet lopen prutsen met instellingen. Heb nu van KPN eindelijk een ander modem en dat speelt wellicht ook mee.
Ga de dingen die je noemt nog even nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:48
Wellicht kun je ook een nieuwe firmware installeren op de printer, misschien dat daar een issue in is gekomen. Of staat deze op auto updates installeren? Dan zit er wellicht een issue in de nieuwste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
omdat het probleem zich maar voor bleef doen, ook nadat we van kpn naar ziggo over gegaan zijn (en dus nu andere netwerkapparatuur hebben), heb ik nog een keer gezocht en nieuwe firmware geinstalleerd (bleek een nieuwere versie beschikbaar te zijn). Bij de fixes lees ik niks over mijn issue dus of het probleem daarmee verholpen is moeten we maar gaan zien. Maar het is niet eens zozeer de standby modus die voor het probleem zorgt maar meer nog het feit dat er blijkbaar ergens iets in de verbinding met het wifi netwerk gebeurt waardoor de printer niet meer connect en dus geen verbinding meer maakt (en daardoor dus niet beschikbaar is om te printen).

Gebeurt iedere week, enige oplossing is printer helemaal uit. vervolgens opnieuw aanzetten en dan via WPS (of soms zelfs eerst nog netwerk instellingen resetten en opnieuw instellen) verbinden met netwerk.
Heb de gateway voor de printer ingesteld op dichtsbijzijnde WIFI AP (deco M4 station). Staat op 2 / 2,5 meter van de printer vandaan. en via de deco app heb ik de printer via wps verbinding laten maken met dit station.
Kijken hoe lang het nu goed gaat of dat het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeuske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 17:55
probeer de printer eens volledig te resseten?
Pagina: 1