Draadloze thermostaat die alles aangeeft ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-03-2024
Goedenavond ik heb hier al een tijdje een nest gen 3 draadloos in gebruik want heb geen bedrading liggen die van cv naar thermostaat gaat en bedrading trekken is ook geen optie. Dat hebben namelijk 2 monteurs van energiewacht al geprobeerd maar ging niet lukken zonder hem in zicht te krijgen langs de muren omdat de oude leiding waar die doorliep niet meer door te komen is, ze hebben verschillende trekveren en kattendarmen gebruikt maar ze komen niet verder dan halverwege de leiding. Daarom nu maar gekozen voor een draadloze thermostaat.
Dit werkt verder helemaal prima en tot zoverre ook zeker tevreden. Maar wat ik mis zijn de functies die o.a. de toon thermostaat heeft maar helaas kan die niet draadloos. Dus mijn vraag is weet iemand of er überhaupt een thermostaat is die draadloos aangesloten kan worden met deze functies ? Stroomkabel is geen probleem maar aansluiting naar de cv moet draadloos omdat ik die bedrading dus niet heb liggen en dat ook geen optie meer is helaas. Als het mogelijk is met de nest v3 zal helemaal mooi zijn maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
Nog steeds zoekende. Iemand echt geen suggestie of bestaat dit niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:18
Ik krijg echt meer dan genoeg hits https://www.google.com/search?q=draadloze+thermostaat

Niets wat ertussen zit voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
Ja heb nu ook de nest maar wil graag dezfde functies hebben zoals op een Toon thermostaat en dat kan ik niet vinden of ik kijk er over heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:19
Welke functies heeft de toon en welke daarvan mis je? Ik denk niet dat veel mensen alles van de thermostaat uit het hoofd weten, maar als je ze op weg helpt met welke specifieke functie je mist, kom je zo misschien wel een juiste thermostaat op het spoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
O.a. kan de toon ook je gas en energie verbruik laten zien. En dat kan de nest v3 die ik heb niet. En die functie zal ik wel graag willen zien hier. En als je een geroot toon hebt die kan nog veel meer. Maar in eerste instantie gaat het mij om het verbruik wat ik actueel gebruik en heb verbruikt te kunnen inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Helaas kan ik je inhoudelijk niet helpen denk ik.
Ik heb een Intergas ketel en thermostaat (+gateway). Op de ap kan ik wel het totaal kuubs aan gas zien, maar actueel verbruik kan ik niet live zien. Waar gebruik je dat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
Ik vermoed ook dat er geen thermostaat is die dit draadloos kan. Behalve de toon maar die is bedraad aangesloten en die optie heb ik hier helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik denk dat het probleem is dat Toon van Eneco zelf is, en dus toegang heeft tot je slimme meters via internet. Dat kan je Nest natuurlijk niet dus je zult de meters op een andere manier moeten uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
Ja als die optie er is via eventuele tool en app vind ik het ook goed. Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Zal eens kijken of ik zoiets kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 16:08

HaTe

haat niet

Je zou het zelf kunnen bouwen. Tablet waar je communiceert met de ketel/thermostaat en p1 monitor via Home Assistant.
Benodigdheden:
Tablet
Server of raspberry pi bijvoorbeeld in de meterkast
Thermostaat die ondersteund wordt door HA https://www.home-assistant.io/integrations/#climate
P1 kabel om je rpi op je meter aan te sluiten

Alles integreren en klaar :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elalith
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 22:43
Heel misschien lees je dit nog @Bakker1982, maar een andere optie is slimmemeterportal.nl. Dit is een gratis dienst die je verbruik direct inleest vanuit je slimmemeter. Hiervoor moet jij en je energieleverancier toestemming geven, maar mijn ervaring is dat ze dit vrij snel doen. De instructies zijn erg helder en waren zelfs te volgen door mijn "minder" :+ technische vader.

In principe is dit hetzelfde als wat @HaTe beschrijft, maar dan met een bedrijf wat voor jou de data uitleest en leesbaar weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
Is inmiddels nu een tijdje geleden dat ik dit topic had gestart. Vandaag ben ik toch zelf aan de klus geweest en het is mij gelukt een kabel te trekken dus kan nu toch voor een Toon gaan. Maar nu kan ik de Toon nergens los te koop vinden bij eneco alleen maar met een installatie monteur erbij. Maar die 75 euro bespaar ik mij liever en wil het dus gewoon zelf aansluiten. Iemand idee of en waar ze evt wel los te koop zijn ? Mp al gekeken maar daar worden over het algemeen alleen maar de oude versies aangeboden en wil dan toch gaan voor een Toon 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:04
Wellicht niet helemaal een oplossing, maar een alternatief (vergelijkbaar wat eerder genoemd is): de home wizard P1 meter https://www.homewizard.com/nl/p1-meter

Inprikken op je slimme meter, en in een app kun je je verbruik inzien. Kun je dan zelfs vanaf de bank kijken, en hoef je niet voor je thermostaat te gaan staan.
Pagina: 1