geluid van tv-soundbar naar bluetooth hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik heb het volgende aangesloten:
Philips TV HDMI 1 naar ARC aansluiting Soundbar
Ziggo decoder HDMI naar soundbar HDMI in.

Het geluid van de decoder gaat nu naar de soundbar. en het geluid van de tv staat uit omdat dit naar de soundbar wordt gestuurd.

Nu wil ik af en toe een bluetooth headset gebruiken. Daarvoor heb ik een transmitter gekocht en deze aangesloten op de tv echter het geluid gaat niet via de tv maar naar de soundbar. Ik heb geen Ziggo kaart in de tv maar in de decoder van Ziggo die op de Soundbar HDMI in is aangesloten.

Eigenlijk zou ik de bluetooth transmitter op de soundbar moeten aansluiten maar dan komt het geluid van de Ziggo Decoder niet via de headset maar gewoon via de soundbar als de 3.5 mm aansluiting genomen wordt. Ik denk dat deze aansluiting "audio in"is en niet uit.

Hoe kan het geluid van de Ziggo decoder via de bluetooth headset afgespeeld worden dus eigenlijk aansluitgen op de soundbar?

Er staan diverse oplossingen op internet maar niet over aansluiten headset via de soundbar..

monta

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kan de Bluetooth transmitter niet op de Ziggo decoder? En dan de soundbar uit laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:53
@monta Mis belangrijke info.

Welke Philips TV heb je? En welke soundbar heb je? Misschien heb je daar mogelijkheden mee?

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 27-11-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
De bluetooth transmitter op de Ziggo decoder zou misschien wel gaan maar dan heb ik geen geluid via de soundbar, geluid wat uit de tv komt is een soort blik geluid.

Ik heb een Philips 9002 55 inch tv en een Philips soundbar HTL5160.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:39
monta schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:36:
De bluetooth transmitter op de Ziggo decoder zou misschien wel gaan maar dan heb ik geen geluid via de soundbar, geluid wat uit de tv komt is een soort blik geluid.

Ik heb een Philips 9002 55 inch tv en een Philips soundbar HTL5160.
De transmitter rechtstreeks op je tv aansluiten een optie?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
ja dat gaat maar hoe krijg ik dan tv, ofwel beeld omdat het beeld van de decoder komt? beter gezegd de decoder zit op de soundbar en de soundbar op de tv.
geluid van de tv zet ik altijd uit omdat deze via de soundbar gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door monta op 28-11-2021 09:59 ]

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Kun je de decoder niet op de TV aansluiten, en dan de TV via een splitter op de 3.5mm-aansluiting zowel op de soundbar als op de transmitter aansluiten? Het is toch stereogeluid naar een soundbar, dus dingen als surround en Atmos maken niet heel veel uit.

Het alternatief is een receiver kopen, die hebben vaak een aansluiting voor een koptelefoon aan de voorkant die precies dit doet, maar dan ben je een beetje het doel van een soundbar kwijt: weinig ruimte gebruiken…

[ Voor 30% gewijzigd door marcieking op 28-11-2021 10:01 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
de decoder op de tv heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht, dat lijkt een goed idee echter begrijp ik de 3.5 mm splitter naar soundbar nog niet.
Kan de decoder (HDMI) aangesloten worden op de tv en de tv met HDMI naar de soundbar ARC? Vervolgens de bluetooth transmitter op de tv dan gaat het geluid misschien wel naar de headset omdat de decoder zijn beeld stuurd naar de tv en niet via de soundbar?

ofwel dan zou ik de soundbar uit kunnen laten als het geluid via de headset gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door monta op 28-11-2021 10:06 ]

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZUAz7SI9F65bvaiyCsbT8lGUE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBSwjtxFZ7WPpMIVcXcVJuv3.png?f=fotoalbum_large

Nu is dit de opstelling maar kan het ook zoals jij aangeeft.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
monta schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:57:
ja dat gaat maar hoe krijg ik dan tv, ofwel beeld omdat het beeld van de decoder komt? beter gezegd de decoder zit op de soundbar en de soundbar op de tv.
geluid van de tv zet ik altijd uit omdat deze via de soundbar gaat.
Krijg je wel geluid uit je tv als je hem gewoon gebruikt en het geluid niet uit hebt staan?
Ofwel hetzelfde als er uit je soundbar komt?
Dan kan het niet eenvoudiger (lijkt mij, geen ervaring mee) op die transmitter gewoon op je tv aan te sluiten.
Wat voor aansluiting heeft die transmitter? Als dat een normale 3,5mm minijack is veel kans dat het geluid van de tv automatisch uitgaat en alleen die transmitter geluid geeft (je soundbar zit ervoor dus die blijft ook gewoon werken).

Edit:
Ziggo --> soundbar --> tv --> transmitter dus.
HDMI --> HDMI --> mini-jack

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 28-11-2021 10:39 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ad de Jong schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:36:
[...]

Krijg je wel geluid uit je tv als je hem gewoon gebruikt en het geluid niet uit hebt staan?
Ofwel hetzelfde als er uit je soundbar komt?

Edit:
Ziggo --> soundbar --> tv --> transmitter dus.
HDMI --> HDMI --> mini-jack
Ja er komt geluid het de tv als ik die "gewoon" gebruik maar dat is niet mogelijk omdat de tv niets doet zonder de decoder van ziggo. Er zit geen card in de tv van ziggo dus tv kijken gaat altijd via de Ziggo decoder.

Het gaat er om dat ik het geluid bij tv kijken via de headset kan laten lopen maar dan gaat het wel om beeld dat via de decoder komt.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Gemakkelijk toch?
Je wil het geluid van de tv niet via de luidsprekers van de tv maar via de transmitter.
De transmitter dan aansluiten op de tv
Het beeld en geluid is van de Ziggobox

Ziggo beeld --> soundbar --> TV
Ziggo geluid --> soundbar --> TV --> transmitter

Zo gemakkelijk is het toch of begrijp ik het helemaal verkeerd dan kan ook hoor.
Ik heb geen Ziggobox/soundbar/Philips tv/ Bluetooth transmitter.

Heb je het al geprobeerd door de transmitter rechtstreeks op de tv aan te sluiten?
Welke aansluiting heeft die transmitter?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Ad de Jong schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:07:

Je wil het geluid van de tv niet via de luidsprekers van de tv maar via de transmitter.
De transmitter dan aansluiten op de tv
Het beeld en geluid is van de Ziggobox

Ziggo beeld --> soundbar --> TV
Ziggo geluid --> soundbar --> TV --> transmitter

Zo gemakkelijk is het toch of begrijp ik het helemaal verkeerd dan kan ook hoor.
Zo is het nu aangesloten maar dat is niet de oplossing, waarom niet?
De tv staat ingesteld dat het geluid via de externe bron gaat: de soundbar

Zet de ziggo next aan, tv aan en de soundbar aan. geluid loopt nu via de soundbar en beeld trouwens ook, Sluit ik nu de transmitter aan op de tv en de headset aanmeld op de transmitter dan gaat het geluid nog steeds via de soundbar.Het enige wat ik dan kan doen is het geluid via de tv sturen middels een instelling op de tv dan zou het geluid wel via de transmitter moeten lopen.

Tja dit zou dus wel moeten werken als je het geluid via de tv stuurt ipv naar de externe bron, even testen vandaag.

Heb je het al geprobeerd door de transmitter rechtstreeks op de tv aan te sluiten?
Welke aansluiting heeft die transmitter?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Als je soundbar uitstaat wordt dan zowel beeld als geluid niet doorgestuurd naar de tv?
Anders de Ziggobox zoals eerder vernoemd op de tv aansluiten en de tv stuurt het geluid dan via HDMI door naar de soundbar en je zou dan de transmitter ook gewoon aan moeten kunnen sluiten op de tv.

Het is even uitproberen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51

Croga

The Unreasonable Man

Het magische woord waar je naar op zoek bent is ARC (of HDMI-ARC).

Wij hebben de ziggo box (of eigenlijk: Gewoon alles wat we gebruiken) op de TV aangesloten. De TV heeft een HDMI-ARC (Audio Return Channel) poort en daar zit de soundbar op aangesloten.
Op die manier loopt alles naar de TV en de TV stuurt het geluid door naar de soundbar.

Wanneer ik een koptelefoon wil gebruiken selecteer ik op de TV bluetooth-out in plaats van HDMI-ARC en nu loopt alle geluid naar mijn headset in plaats van naar de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Croga schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:26:
Het magische woord waar je naar op zoek bent is ARC (of HDMI-ARC).

Wij hebben de ziggo box (of eigenlijk: Gewoon alles wat we gebruiken) op de TV aangesloten. De TV heeft een HDMI-ARC (Audio Return Channel) poort en daar zit de soundbar op aangesloten.
Op die manier loopt alles naar de TV en de TV stuurt het geluid door naar de soundbar.

Wanneer ik een koptelefoon wil gebruiken selecteer ik op de TV bluetooth-out in plaats van HDMI-ARC en nu loopt alle geluid naar mijn headset in plaats van naar de soundbar.
Ik had voorheen alles op een receiver (waar je tenminste wat aansluitingen had) aangesloten waardoor het allemaal simpel te bedienen was.
De meeste tv's hadden niet eens voldoende (HDMI) aansluitingen en amper fatsoenlijke mogelijkheden om het te bedienen.
Inmiddels is het een stuk verbeterd (en bij mij veel vereenvoudigd door veeeeel minder zooi om aan te sluiten :+ ).
Nvidia Shield TV --> Receiver --> tv <-- Chromecast (ja ik weet het die zit er ook 1 in de Shield :P )

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
ik ga het nog even testen. ARC heb ik ook geprobeerd te gebruiken maar heb daar veel problemen mee gehad en ik ben niet de enige met ARC problemen in combi met de Next van Ziggo.
Wegvallen van de ARC verbinding is een groot probleem soms zo erg dat je om de 5 minuten de soundbar moet herstarten om weer beeld te krijgen. Dit ligt niet aan de soundbar maar meer aan Philips ARC in combinatie met de NEXT of SB ARC. Hoewel beide apparaten van Philips zijn.

Ook daar is weer een oplossing voor zoals ik lees de zogenaamde CEC killer.

Eerst maar eens proberen om het geluid niet via de SB te sturen maar gewoon via de tv waardoor het naar de headphone zou moeten gaan. Werkt dit niet dan de NEXT op de tv via HDMI1 en de soundbar op HDMI2 (beide zijn overigens ARC).

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

monta schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:46:
ik ga het nog even testen. ARC heb ik ook geprobeerd te gebruiken maar heb daar veel problemen mee gehad en ik ben niet de enige met ARC problemen in combi met de Next van Ziggo.
Wegvallen van de ARC verbinding is een groot probleem soms zo erg dat je om de 5 minuten de soundbar moet herstarten om weer beeld te krijgen. Dit ligt niet aan de soundbar maar meer aan Philips ARC in combinatie met de NEXT of SB ARC. Hoewel beide apparaten van Philips zijn.
urrrr.... Als je het signaal naar de TV stuurt en geluid via ARC naar de soundbar, hoe kan je beeld dan wegvallen door ARC? En hoe kan het herstarten van je soundbar daar dan invloed op hebben? Klinkt meer alsof je ARC niet op de juiste manier in zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Getest maar werkt niet goed.
Ziggo next op soundbar hdmi in en de soundbar via hdmi out op de tv.
Bluetooth op de tv.

Als ik alles aanzet: next-sb-tv schakelt de sb naar hdmi en de tv ook, zover niets aan de hand. Geluid loopt via sb.
Als ik op de tv voor audio out voor tv luidsprekers kies dan heb ik geen geluid meer (omdat tv geluid op mute staat) maar haal ik de mute eraf dan gaat het geluid niet naar de headset via de bluetooth maar het geluid komt dan gewoon uit de tv, bagger dus.

Nu even testen als ik de next rechtstreeks op hdmi1 aansluit en hdmi2 op de hdmi-arc van de sb.
Ik vraag mij echter wel af of dit goed gaat met het geluid als ik de tv op hdmi-1 zet voor beeld van de next aangezien de sb dan op hdmi-2 is aangesloten….

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Croga schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:40:
[...]

urrrr.... Als je het signaal naar de TV stuurt en geluid via ARC naar de soundbar, hoe kan je beeld dan wegvallen door ARC? En hoe kan het herstarten van je soundbar daar dan invloed op hebben? Klinkt meer alsof je ARC niet op de juiste manier in zet.
Een tijd geleden had ik een kaart in de tv dus was het mogelijk tv te kijken zonder next van ziggo. Als ik dat zo weer zou doen valt de arc verbinding continu weg. De tv geeft dan aan geluid via luidsprekers en gaat vervolgens weer naar geluid his externe bron. Je ziet dan de arc gewoon verbreken met de sb. Lang contact gehad met Philips hierover maar komen er niet uit. Maar ja dat was een tijdje geleden.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

monta schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:48:
Een tijd geleden had ik een kaart in de tv dus was het mogelijk tv te kijken zonder next van ziggo. Als ik dat zo weer zou doen valt de arc verbinding continu weg. De tv geeft dan aan geluid via luidsprekers en gaat vervolgens weer naar geluid his externe bron. Je ziet dan de arc gewoon verbreken met de sb. Lang contact gehad met Philips hierover maar komen er niet uit. Maar ja dat was een tijdje geleden.
urrr... waarom niet gewoon onder garantie die TV terug naar de verkoper? Dat is gewoon kapot, heb je verder niets met Philips te maken.... Geen idee hoe oud de TV is maar dit had indertijd gewoon door de verkoper opgelost moeten worden. Dit is namelijk de normale manier om een soundbar aan te sluiten, zeker bij een SMART TV.
Pagina: 1