Geen geluid meer na macOS Monterey

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelm1989
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-11-2021
Hallo allemaal,

ik heb mijn MacBook Pro 2018, 2,2GHZ I7 met 16GB werkgeheugen eind 2018 aangeschaft. Na 13 maanden stopte het geluid ermee en Apple kon het repareren tegen +/- 1500euro. Werkelijk een schandalig bedrag als je het mij vraagt, maar ik vind Apple fijn werken.

Uiteindelijk op advies van de Apple store (die begreep dat het bedrag ook schandalig was) naar iemand gebracht die de reparatie voor € 80,- heeft uitgevoerd. Sindsdien heb ik vol gebruik kunnen van mijn Macbook inclusief geluid.

Enkele dagen geleden heb ik een update uitgevoerd naar macOS Monterey en sindsdien heb ik geen geluid meer. Tijdens het opstarten hoor ik het Apple geluid en daar blijft het bij. Via Bluetooth werkt het geluid wel en via de externe uitgang ook.

Ik heb het nvram gereset en meerdere keren de MacBook geforceerd opnieuw opgestart. Helaas helpt het allemaal niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wil de MacBook nog een jaar gebruiken, thuis kan ik een bluetooth box gebruiken maar onderweg vind ik dat omslachtig. Ik baal hier echt ontzettend van.

Alvast bedankt!

gr,
Michel