Tannoy Mercury F Subwoofer | geen geluid via Denon AVR-X2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb een subwoofer van Tannoy (Mercury F sub) aangesloten op mijn Denon X2000 versterker (subwoofer pre out aansluiting)
Hij staat nu met een subwooferkabel van de LFE input op de subwoofer, naar subwoofer pre out op mijn versterker aangesloten.
Nou heb ik de kabels al een keer vervangen, dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Ook heb ik de Subwoofer input (rood wit tulp op de subwoofer) naar mijn versterker met 1 tulp (zwart) geprobeerd.
Wellicht moet ik wat knopjes anders Etten achter oo de sub? Of wat in het menu van de versterker moeten doen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbePSUQ7ERefCRfH8AwmfmbFHVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAxQjJRuyTKjavM3CTxEklcm.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Staat de subwoofer wel aan? Ik zie dat het power lampje niet brand. En ik zie dat je de fase omgekeerd hebt (alhoewel dat geen invloed heeft of de SW het wel of niet doet). De X2000 is grotendeels gelijk aan mijn X2700 en je hoeft niets in de versterker aan te passen bij mijn weten. Het werkt of het werkt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 27-11-2021 13:19 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Microkid schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:13:
Staat de subwoofer wel aan? En ik zie dat de de fase omgekeerd hebt (alhoewel dat geen invloed heeft of de SW het wel of niet doet). De X2000 is grotendeels gelijk aan mijn X2700 en je hoeft niets in de versterker aan te passen bij mijn weten. Het werkt of het werkt niet.
Ja voor de foto stond ie uit😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Mark190 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:16:
[...]

Ja voor de foto stond ie uit😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIxXpoCa4X_dTfBmwA0YyE8GPsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKbNoFeBdvSycJuk2KOw1rvX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Staat het subwooferkanaal op de Denon ingeschakeld? Handleiding pagina 114.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Reinier schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:25:
Staat het subwooferkanaal op de Denon ingeschakeld? Handleiding pagina 114.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mqth0UFJq_HxxhMmKSn5x22Eww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jslKF7SzX9ZbKbfycoQZTmn7.png?f=fotoalbum_large

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Ik moet het geluid van mijn versterker op direct zetten anders is mijn sub niet actief, als ik dat doe, krijg ik bij audio instellingen het menu subwoofer aan of uit, dan geeft ie de volgende melding:

Kan alleen ingesteld worden als de "subwoofermodus" is ingesteld op LFE+Main??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Mark190 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:00:
[...]

Ik moet het geluid van mijn versterker op direct zetten anders is mijn sub niet actief, als ik dat doe, krijg ik bij audio instellingen het menu subwoofer aan of uit, dan geeft ie de volgende melding:

En bij de Audyssey setup detecteert de versterker de subwoofer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 05-05 19:41

SpamLame

niks

Mark190 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:00:
[...]

Kennelijk op blz 155 te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:15

FeaR

In GoT we trust

Maakt de subwoofer wel geluid als je je vinger aan de andere kant van de RCA houdt? Mogelijk even wisselen tussen de LFE-ingang en de L/R ingang. Anders, heb je een 3,5 mm jack naar RCA L/R kabel liggen? Zo ja, telefoon of andere bron direct op de subwoofer aansluiten en muziek afspelen, zien of je dan wel geluid hebt. Let op: de laatste test het volume op de subwoofer helemaal naar beneden en dan langzaam omhoog. Je gaat namelijk een volledig bereik naar de subwoofer sturen. Met Zone 2 op de Denon kan je dat ook eventueel testen maar ik test de subwoofer en receiver altijd het liefst los van elkaar.

Mocht je geluid hebben uit de subwoofer:
Knop "FREQ" mag naar de 150 Hz (maximaal).
Knop "PHASE" mag naar NOR.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
FeaR schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:19:
[...]

Maakt de subwoofer wel geluid als je je vinger aan de andere kant van de RCA houdt? Mogelijk even wisselen tussen de LFE-ingang en de L/R ingang. Anders, heb je een 3,5 mm jack naar RCA L/R kabel liggen? Zo ja, telefoon of andere bron direct op de subwoofer aansluiten en muziek afspelen, zien of je dan wel geluid hebt. Let op: de laatste test het volume op de subwoofer helemaal naar beneden en dan langzaam omhoog. Je gaat namelijk een volledig bereik naar de subwoofer sturen. Met Zone 2 op de Denon kan je dat ook eventueel testen maar ik test de subwoofer en receiver altijd het liefst los van elkaar.

Mocht je geluid hebben uit de subwoofer:
Knop "FREQ" mag naar de 150 Hz (maximaal).
Knop "PHASE" mag naar NOR.
Ik heb geluid van de subwoofer als ik mijn mobiel aansluit, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mark190 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:49:
[...]
Ik heb geluid van de subwoofer als ik mijn mobiel aansluit, wat nu?
Dan heb je bij deze getest dat het probleem niet een defect in de subwoofer is maar mogelijk in de Denon zit (aangezien je de kabels al verwisseld hebt).

Doe anders een factory reset van de Denon. Default hoort de subwoofer aan/actief te staan maar als je al hebt lopen spelen met de instellingen kan het nu niet meer goed staan. Dat Audyssey de subwoofer niet herkent is ook niet goed namelijk. Mogelijk staat het niveau van de subwoofer wel laag ingesteld waardoor de Denon geen signaal stuurt naar de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
FeaR schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:12:
[...]

Dan heb je bij deze getest dat het probleem niet een defect in de subwoofer is maar mogelijk in de Denon zit (aangezien je de kabels al verwisseld hebt).

Doe anders een factory reset van de Denon. Default hoort de subwoofer aan/actief te staan maar als je al hebt lopen spelen met de instellingen kan het nu niet meer goed staan. Dat Audyssey de subwoofer niet herkent is ook niet goed namelijk. Mogelijk staat het niveau van de subwoofer wel laag ingesteld waardoor de Denon geen signaal stuurt naar de subwoofer.
Zelfs na de factory reset wordt mijn subwoofer nog steeds niet gedetecteerd door de versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mark190 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:36:
[...]
Zelfs na de factory reset wordt mijn subwoofer nog steeds niet gedetecteerd door de versterker.
Dan zou ik toch neigen naar dat de Subwoofer Pre Out niet goed is. Je kan eventueel testen met Zone 2 (let op: alleen analoge of netwerk bronnen, geen S/PDIF of HDMI gebruiken) om te zien of daar wel signaal uit komt en de subwoofer reageert. Heb je voor de uiteindelijke setup helemaal niets aan maar als dat werkt dan zou ik (nog) meer zeker zijn dat de Subwoofer Pre Out van de Denon niet lekker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Je kan hem ook eens testen op 1 van de 2 aansluitingen van Zone 2. Als daar signaal op staat moet de subwoofer het ook gewoon doen. Wel even checken dat die zone 2 dan wel activeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:04

DjVe

Hatsaflats!

Sowieso even de frequentie knop helemaal open draaien op de sub. De crossover regel je in op de receiver.

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 27-11-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark190
Microkid schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:28:
Je kan hem ook eens testen op 1 van de 2 aansluitingen van Zone 2. Als daar signaal op staat moet de subwoofer het ook gewoon doen. Wel even checken dat die zone 2 dan wel activeert.
Ik heb via tulp, weer mijn telefoon aangesloten, als ik de tulp in de pre out zone 2 stop (tulp rood/wit), krijg ik er geen geluid uit, wel.als ik hem in de audio in stop (tulp rood/wit) Dan speelt ie het af in zone 2 maar nog geen subwoofer.
Ik vrees dat het hem helaas aan de aansluiting op de versterker ligt.
Ik ga voor de zekerheid kijken of ik ergens een andere subwoofer kan lenen om te kijken of het heel misschien toch aan de sub ligt.

Onwijs bedankt voor.jullie hulp!
Mocht er jullie nog wat anders te binnen schieten dan hoor ik het ook graag
Pagina: 1