iPad en Google Classroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onoref
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 09:06
Niet zeker of mijn topic hier goed staat, geef zeker aan dat dit ergens anders in het forum thuis hoort.

Ik ben IT'er, mijn vrouw is leerkracht 2de leerjaar (7 jaar) en ze willen graag van start gaan met google classroom.

Probleem is dat ze iPad's uit een uitleenpool moeten halen dus ze hebben niet iedere keer dezelfde iPads en als je die kindjes hun eigen user en wachtwoord laat intypen dan ben je een lesuur verder. Dus zoeken we een makkelijke manier om ze te laten aanmelden. Account bewaren gaat niet want dan zit je met een waslijst aan accounts waar niemand zijn weg in gaat vinden. Mijn oplossing was een barcode scanner gebruiken en dan de kindjes 2 barcodes te geven in hun agenda, 1 met hun user en 1 met hun wachtwoord maar blijkbaar staat apple het niet toe om op die manier een wachtwoord in te geven dus back to the drawing board.

Mijn vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand hier een haalbare oplossing? Je hebt in de US of A twee bedrijven Clever en Classlink die hier een oplossing via een app zouden kunnen bieden maar dit is betalend en direct voor de ganse scholengroep, iets te groots voor wat we nu op ogen hebben.

Alvast bedankt aan iedereen om creatief mee te denken :)