Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moozandi
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-07-2023
Gisteren volgde ik Nasdaq tot (nog 'n uurtje) na het sluitingsuur, zowel via Google Finance als via mijn Degiro-account.
Echter, op Google sloten mijn aandelen af met een heel andere prijs dan bij Degiro.
Het ene aandeel sloot 'n klein beetje hoger af, het andere sloot behoorlijk wat lager af dan bij Degiro.
Moeten beiden niet dezelfde slotkoers geven?
Google is geen broker, zij geven louter pure informatie. Moet deze info dan niet overeenkomen met de info van een broker? (Of omgekeerd?) Beiden halen hun info toch bij dezelfde bron?

Slotkoers Degiro:
- 20,02 USD
- 69,50 USD

Slotkoers Google:
- 20,04 USD
- 69,39 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Moozandi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:48:

Welkom op dit techforum wat bekend staat om zijn finance kennis. >:)

moeten? ja eigenlijk wel.
Hoe kan het verschil komen? tijdsverschil tussen de opnames? hoeft maar een paar secondes te zijn.

Zoek in alle bronnen die je kunt vinden de sluitingskoersen van Nasdaq vrijdag, denk dat er wel meer verschillen ze vinden zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Welke grote prijsverschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moozandi
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-07-2023
11 cent per aandeel verschil resulteert toch in minder winst bij de ene dan bij de andere, toch niet onbelangrijk?

Volgens Nasdaq zijn de slotkoersen van Google correct. En, afgesloten is toch afgesloten? Uiteindelijk zouden de slotkoersen dan toch overal dezelfde moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:13
Moozandi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:31:
11 cent per aandeel verschil resulteert toch in minder winst bij de ene dan bij de andere, toch niet onbelangrijk?

Volgens Nasdaq zijn de slotkoersen van Google correct. En, afgesloten is toch afgesloten? Uiteindelijk zouden de slotkoersen dan toch overal dezelfde moeten zijn?
Winst maakt alleen uit bij verkoop. Heb je aandelen verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als het over Chewy gaat, die heeft bij Degiro ook gewoon een slotkoers van 69,39? Alleen de laatste transactie was voor 69,50, misschien dat je die dingen door elkaar haalt.

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 27-11-2021 17:25 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Bovendien, van welke zwarte poelen maakt DeGiro gebruik naast Nasdaq?

De tijd is voorbij dat aandelen enkel op een enkele beurs handelen waar ze genoteerd staan en dan ook nog tussen strikte handelstijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13
Moozandi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:48:
Gisteren volgde ik Nasdaq tot (nog 'n uurtje) na het sluitingsuur, zowel via Google Finance als via mijn Degiro-account.
Echter, op Google sloten mijn aandelen af met een heel andere prijs dan bij Degiro.
Het ene aandeel sloot 'n klein beetje hoger af, het andere sloot behoorlijk wat lager af dan bij Degiro.
Google is geen broker, zij geven louter pure informatie. Moet deze info dan niet overeenkomen met de info van een broker? (Of omgekeerd?) Beiden halen hun info toch bij dezelfde bron?

Slotkoers Degiro:
- 20,02 USD
- 69,50 USD

Slotkoers Google:
- 20,04 USD
- 69,39 USD
Zonder zelf te kijken naar de data, ik vermoed dat je bij Google de slotkoers ziet, terwijl je bij DeGiro de nabeurs prijs hebt gezien (transacties, of gewoon bid/ask). Na het moment dat de slotkoers vastgesteld wordt kan er in de meeste aandelen nog wel door gehandeld worden. Zodra dat moment voorbij is wordt het aandeel bij de meeste brokers gewoon weer gewaardeerd op basis van de slotkoers, zelfs als het aandeel +100% nabeurs was gegaan of -50%.

Daarnaast, wellicht had je vertraagde data bij DeGiro en liep de prijs gewoon nog 20 minuten achter?
Pagina: 1