Vraag plaatsing Dolby Atmos luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvmalssen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een nieuwe reciever/luidsprekers.
Het is de bedoeling dat de opstelling als 5.1.2 gaat worden.

Het geheel bestaat uit:
  • Denon AVR-X1700H DAB
  • 2× Teufel Zuilluidspreker (achter)
  • 1× Teufel Center luidspreker
  • 2× Teufel Satellietspeaker (naast tv)
  • 1× Teufel T 8 Subwoofer
  • 2x Teufel
Dolby Atmos reflectie speakers

Opzet van de luidsprekers is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsBVJWvPMiqKYc8l_Qhczza5yt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Fbp2voiqbVNly7AXMdwiCe6.jpg?f=user_large

Deze Atmos luidsprekers worden doorgaans geplaatst op grote zuilen aan de TV-zijde.
Maar in de Teufel-shop in Essen hingen ze aan het plafond, en dit lijkt ons ook de beste plaats in ons geval.

Echter voor het plafond eruit te laten zien als een gatenkaas, is de twijfel toegeslagen.
Waar ga je deze dan ophangen voor het optimale resultaat(afstand e.d.) zie tekening van wat ik denk dat het zou moeten zijn. Moet wel zeggen dat mijn wiskunde niet echt goed is, om te bepalen welke afstand ze moeten komen hangen bedoel dan: vanaf muur -> plafond met een zitafstand van 3 meter en luisterhoogte 1 meter. klopt mijn theorie? en hoe ga je dit uitmeten?
Zie tekening voor hoe het zou moeten worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTi1-Zo6yF7Aq0wl5OCrG2_lGas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzYzyUJpNZrosmhHkm0hPOOe.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Check de handleiding van de Relflekt Speakers, je kan deze ook als gewone speaker inzetten door midden van de knop achterop. Dan zit je niet met reflectie tegen een wand en dan weer naar de kijk- en luisterpositie. Je hangt de speaker dan op de normale positie voor ATMOS. Of de speaker zoals in jouw laatste afbeelding draaien, lange/hoge kant tegen de wand. Dan straal je ook direct richting kijk/luisterpositie.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 27-11-2021 10:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvmalssen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-12-2021
Beste FeaR,
Dank voor je reactie, ik ga van de week de beschreven opties bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10 15:17
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je ze liever niet aan de voorkant plaatst want dan overmeesteren de frontspeakers het geluid wat uit de kleinere speakers komen. je hoort dan bijna geen effect meer. je kan ze beter hoog tegen de wand boven je zijspeakers plaatsen en dan instellen als overhead speakers