Hey! Ik ben op zoek om tijdens Black Friday / Cyber Monday gebruik te maken van de kans om m'n oude pc te vervangen. Videokaart ga ik wel houden aangezien die prijzig zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, video-editing, photoshop, audio editing met mogelijkheid om deze dingen te streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 800 euro. Lager altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart is genoeg. Heb nu 16gb ddr3 wat nog wel een volloopt. Dus mijn gevoel zegt dat 32gb ddr nodig is. Als dat naar jullie mening niet nodig is volstaat 16gb ddr4 uiteraard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag een "moderne professionele" look hebben. Dus er hoeft geen extra geld uitgegeven worden aan RGB bling bling features in de kast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had de bestbuy lijst van september 2021 aangehouden, maar wellicht zijn er praktischere builds die beter bij me passen.
Wat ik momenteel in gedachten heb om aan te schaffen (helaas momenteel iets boven budget):
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, video-editing, photoshop, audio editing met mogelijkheid om deze dingen te streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 800 euro. Lager altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 114,99 | € 114,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 159,71 | € 159,71 |
| Totaal | € 274,70 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 videokaart is genoeg. Heb nu 16gb ddr3 wat nog wel een volloopt. Dus mijn gevoel zegt dat 32gb ddr nodig is. Als dat naar jullie mening niet nodig is volstaat 16gb ddr4 uiteraard.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag een "moderne professionele" look hebben. Dus er hoeft geen extra geld uitgegeven worden aan RGB bling bling features in de kast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had de bestbuy lijst van september 2021 aangehouden, maar wellicht zijn er praktischere builds die beter bij me passen.
Wat ik momenteel in gedachten heb om aan te schaffen (helaas momenteel iets boven budget):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 134,- | € 134,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 78,90 | € 78,90 |
| Totaal | € 863,80 | |||