Digitale oplossing voor communicatie bejaarde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Er is mij gevraagd om een oplossing te zoeken om de digitale communicatie te vergemakkelijken tussen een dochter van rond de 40 en een hoogbejaarde moeder, die compleet digibeet is.

Het mooiste zou zijn een scherm met een open kanaal voor audio+video, wat robuust genoeg is, en dat bij uitval weer reconnect. .

Ik zat te denken aan 2 ipads met teleconferencing software zoals teams of zoom of iets dergelijks. Dat zal echter te lastig zijn voor de moeder. Als de verbinding dan verbreekt, of de ipad gaat even uit, of er wordt een knop ingedrukt is de verbinding weg, en wordt dan heel moeilijk dat weer aan de praat te krijgen. (althans de moeder moet dan knoppen indrukken, dat gaat hem gewoon niet worden, moeders gaat flink achteruit)

Zat dan te denken aan 2 laptops, met teamviewer of andere remote desktopping software. Maar misschien wat overkill. Verder als de moeder dan aan de knoppen gaat zitten, gaat het ook mis.

Nu ben ik vast niet de eerste met een dergelijke casus. Is er misschien iemand hier met een werkbare "hufterproof" oplossing? Is er niet een app op android of ipad, of speciale software of misschien wel een apparaat hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:10
Er bestaan toch security camera ‘s met geluid? Is dat geen optie?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 12:12

bonzz.netninja

Niente baffi

De oplossing die ik vaker heb gezien online in soort gelijke gevallen, is een facebook portal. Met alle privacy nadelen van Facebook is het wel een robuuste hufterproof en single purpose oplossing. Gewoon videobellen zoals het zou moeten zijn. Super eenvoudig.
https://portal.facebook.com/

[ Voor 19% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-11-2021 17:43 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 16:21
We hebben hiervoor een compaan gebruikt, zie https://www.uwcompaan.nl/over-onze-tablets/compaan-klassiek/. Is een dure oplossing maar werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 01:49
Een babyfoon of daarop lijkende oolossing met behulp van beveigingscamera's is denk ik het makkelijkst.en meest hufterproof. Een remote oplossing met een echte pc of laptop (dus geen tablet of smartphone shit) is het best. Ikzelf kan dat wel hufterproof instellen met slechts een computer (met webcam en speakers) een internetverbinding en het liefst een zelf beheerde modem/router. Niet weggelegd voor leken, dus die moeten maar iemand inhuren.(of voor een rip-off dienst zoals het genoemde Compaan betalen ;-)) De PC moet je behalve op afstand overnemen ook automatisch op afstand kunnen starten (in de BIOS en/of mbv WOL).
Videobellen software met de mogelijkheid om gesprekken automatisch aan te nemen (ik denk dat Skype dit kan of in ieder geval heeft gekund) is het laatste stukje van de puzzel die je dan nog nodig hebt.
Heb trouwens een thumbs up voor de FB Portal oplossing gegeven die ikzelf nog niet kende , want die ziet er idd hufterproof en redelijk betaalbaar uit.
Over oudjes gesproken: Chriet Titulaer had al een prima werkende oplossing voor dit probleem! ;)
O ja, wat betreft audio only communicatie:
Weleens gedacht aan een ouderwetse telefoon aangesloten op een VOIP adapter? Lijkt mij dat een oude dame die nog prima kan bedienen.Er bestaan ook VOIP telefoons met beeld, maar dar is een stuk duurder en moeilijker werkend te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door soedesh op 26-11-2021 18:53 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
2 alexa shows? 8 of 10 inch staande schermen met cam en geluid.

Alexa, drop in on <naam> en gaan?
Pagina: 1