Audio programma geeft problemen onder Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Ik ben bezig een kennis te helpen met het volgende. Hij heeft een custom audio programma wat ooit gemaakt is door een vriend van hem die daar niet meer de broncode van heeft en niet meer in staat is om een aanpassing te doen of een nieuw programma te maken.

Hij gebruikt een programma wat het beste te vergelijken valt met VirtualDJ. Dit programma is geschreven in het Windows XP/Vista tijdperk en werkt prima met Windows XP.
Maar hij wil van Windows XP af (logisch) en overstappen naar Windows 10. Daar is het natuurlijk niet voor gemaakt. Maar het programma start wel op onder Windows 10.
Echter is het geluid dan niet goed, mono i.p.v stereo en de MP3's spelen niet zuiver af maar met wat licht gekraak en andere 'oneffenheden'.

Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met de DirectX versie.
Concreet: weet iemand hoe ik dit zou kunnen troubleshooten of dat het überhaupt kans van slagen heeft om dit werkend te krijgen?

Andere optie is om het onder een virtuele machine te draaien (met XP) maar dat geeft zeker issues met geluid. Ik heb daarop gezocht en er is veel te vinden over het onderwerp geluid afspelen in een VM en de issues wat dit met zich meebrengt.
Dit is dus ook een optie wat ik aan het proberen ben. Maar tot nu toe met weinig succes.
Elke input is welkom :)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De kans van slagen is vrij klein eerlijk gezegd. Zeker zelfbouw spul heeft zo zijn quirks, kans dat je het goed krijgt is klein.
Vermoedelijk is dit een gevalletje "Ik wil graag houden wat ik heb". Dat snap ik, maar tegelijkertijd is het ook onderliggend de wens om niks nieuw te willen leren. Iets wat met de overstap naar win10 toch al zal moeten.
Een beetje afhankelijk van wat dat mixprogramma exact doet, zou ik naar een laagdrempelig nieuw programma zoeken. En zo lastig is virtual dj niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Bedankt The Eagle. De reden dat hij het graag wil blijven gebruiken is om dat er custom features in zitten wat in geen enkel ander programma aanwezig is.
Maar ik ben het met je eens, dit gaat te diep om (makkelijk) op te lossen. Aanpassingen in DirectX, aansturing geluidskaart en OS.
Ik ga nog wel een poging wagen om XP te virtualiseren en dan proberen t geluid goed te krijgen.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
Welke features hebben we het dan over? Wat is er zo speciaal en custom?

* nachtnet is en nieuwsgierig en denkt dat andere tweakers mogelijk oplossingen kunnen aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Custom features uit het jaar kruik klinkt als iets wat al lang standaard is en wellicht inmiddels al een betere opvolger heeft.

Dus idd, waar hebben we het over?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Bijv. weergeven van het jaartal van het nummer wat afspeelt, en hoe hoog het nr. in de Top 40 stond in dat jaar. En er zitten ook ingebouwde weblinks in naar wikipedia artikel van de desbetreffende artiest.
Ook zit er een automix functie in die vanzelf nummers in elkaar over laat lopen.

Ik heb zelf een korte introductie gehad zodat ik dit weet, maar misschien zit er nog wel maar ingebouwd.
Hij leest ook de ID3 tags uit van de MP3's om die gegevens op te halen. Dat heeft iemand ooit overal ingevuld. Lekker werkje lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:38
Ooit van WinAmp gehoord? daar zit ook een heleboel in alleen moet je wel weten hoe je het aanzet. Het inlezen van de ID3 tags is iets wat de meeste programma's al doen, tijdens het rippen kun je automatisch al die info al ophalen.
Naast WinAmp zijn er nog legio andere programma's met meer of minder opties die je vaak zelf naar je hand kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Zekers, ik heb het jarenlang gebruikt. Maar hij is amateur DJ en gebruikt dus professionele programma's ook om meerdere geluidskaarten aan te sturen. Hij heeft ook een compleet mengpaneel en alles wat daarbij hoort.
WinAmp is daar niet zo geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Virtual dj kan prima meerdere geluidskaarten aansturen vziw. En doet ook automix.
Misschien moet ie eens kijken naar een USB DJ paneel. Hoeft niet duur te zijn, kan ie met MP3 draaien alsof het cd's zijn.
En al die info over jaartallen enzo: daar heb je google voor. Vooral handig mocht er ooit iemand om vraagen (hoe groot is die kans), maar ik hoop niet dat ie dat tijdens een draaisessie via de microfoon gaat melden. Da's alleen maar irritant. DJ moet draaien en verder zijn mond houden, anders moet ie bij de radio gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Bedankt, VirtualDJ komt denk ik nog het dichtst in de buurt.
Inhoudelijk bemoei ik me niet met hoe hij zijn programma zou moeten draaien (praten of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En er zitten ook ingebouwde weblinks in naar wikipedia artikel van de desbetreffende artiest.
En dat draait onder Windows XP? Oftewel; er is dus een (direct) lijntje naar het internet nodig. Op een OS wat (excuse my language) zo brak & open is als het maar kan. En daar verdient iemand (nog) steeds geld mee professioneel? Dus, stom gezegd, zometeen "hackt" iemand zijn XP-machine. En alles wordt versleuteld met cryptoware. Inclusief de aangesloten (USB?) schijven of netwerkschijven.

Yup, bak met aannames; uiteindelijk hebben we het erover dat iemand volledig onveilig het internet kan/wil bezoeken zonder de gevolgen eventueel in te schatten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Nee hoor, dat wordt niet meer gebruikt. Tis ook voor hobby, niet professioneel dus. Want idd XP daar heb je vanuit security oogpunt niks aan, tis zelfs een risico.

Pagina: 1