Erg krappe koeling, throttle temps omlaag brengen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:18

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Ik heb een stel mooie mini-computers staan, met degelijke industriële bouw en dito uiterlijk. Prachtige apparaatjes, draait Windows 10 ook prima dus ik gebruik er nu eentje voor thuiswerken op een cloud omgeving.
Deze zijn volledig passief gekoeld, d.w.z. dat de zijwangen van de kast alle warmte aan de omgeving overbrengen, middels een paar heatpipes.

Het gaat dus om het type computer uit mijn advertentie:
V&A aangeboden: geruisloze Windows 10 computer
(@moderators: ik link enkel om te laten zien om welke kast het gaat, als dat niet mag omdat het een advertentie van mezelf is: haal de link maar weg)

Bij het testen van een paar computers, ben ik tegen een kapot moederbord aangelopen. Dood, niks mee te beginnen.

Nu zou ik het leuk vinden om hier een s1200 computertje in te zetten en de passieve koeling te behouden.
Dat zou zijn op basis van deze hardware:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Celeron G5905 Boxed€ 44,77€ 44,77
1MoederbordenGigabyte H410M S2H V3€ 59,95€ 59,95
1BehuizingenInter-Tech IT-502€ 48,99€ 48,99
1Geheugen internCrucial CT8G4DFRA32A€ 25,99€ 25,99
1Solid state drivesKingston KC2500 250GB€ 26,33€ 26,33
Totaal€ 206,03

Misschien voel je hem aankomen: de Celeron is een stukje krachtiger dan de AMD G die er nu in zit, met bijbehorend hoger TDP.
Wanneer de computer weinig staat te doen, is dat geen probleem, maar wanneer de computer aan de bak moet zal de koeling niet toereikend zijn. Ik verwacht dat die met 25W echt wel op is. Gevolg is dat de CPU lekker in temperatuur oploopt en gaat throttlen.

Voor de rest van de computer ,maak ik een paar onopvallende sleuven en zet er een stille ventilator op om een beetje luchtstroom te krijgen, maar dat zal onvoldoende zijn voor de koeling van de hele CPU.

Het throttlen is een keuze waarmee ik kan leven, maar zou het fijn vinden als de temperatuur waarbij de boel gaat throttlen omlaag kan naar pak 'm beet 65 à 70 graden. Is dat mogelijk?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS