Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overschrijding maximale ingangsstroom omvormer

Pagina: 1
Acties:

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 16:42
Zou dit een issue zijn? volgende de ontwerptool wel. Het gaat om een kleine installatie van 4 panelen op mijn chalet, in de bossen.
Er is het gehele jaar door schaduw, de panelen liggen eigenlijk nooit vol in de zon, tenminste niet allemaal tegelijk, hoogstens 1 heel kort gedurende de dag en dan misschien alleen nog in de winter als de bladeren van de bomen zijn.

Kan ik er dan toch mee wegkomen om panelen met 10,51 A lsc te pakken . Het maximum wat de omvormer aan kan is 10.50 A |:( dat is zo een klein verschil... maar de ontwerptool is keihard, computer says "No"
Maar ik ben maar een hobbiest dus ik ben benieuwd naar meer meningen en kennis hier.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
Als je bedenkt dat een paneel waar 10,5A op het typeplaatje .... Meer dan 10.5A Isc zou kunnen leveren... Als er meer dan STC licht op valt...

Dan zou ik me om die 'overschrijding' persoonlijk geen zorgen maken. De omvormer moet al met meer om kunnen gaan omdat de stroom bij STC al niet het hoogste te verwachten is.

Daarnaast: Stroom trek je. Stroom KUN je niet duwen...

Ik heb hier thuis allemaal producten hangen aan een stroombron die misschien wel een handje honderd A kan leveren... Als er geen 25A smeltzekering tussen zat... En toch gaat er niets stuk ;-)

Als je begrijpt wat ik bedoel...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.