Toon posts:

niet meer willen opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb thuis een amd athlon 900mhz met een gigabyte moederboard, ik heb een biosupdate gedaan. en nu wilt hij niet meer opstarten. Je hoort hem wel aangaan maar niks op beeld en ik de kabels nagekeken, en niks. Ik heb de batterij er even uitgehaald en er weer in ook niks.
wat kan ik doen?

Verwijderd

Heel erg hard balen en zoeken naar woorden als: BIOS/verpest/(ge)flash(ed)/verkeerd.
Dan zal je vinden dat je niet de enige bent en je een aantal opties hebt om te proberen.

succes!

Verwijderd

ff je CMOS data clearen!

dat doe je meestal dmv ff een jumpertje te verzetten of eventueel je batterij er ff uit laten.

(werkte tenminste wel bij een intel board)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Dit klinkt als een echt "Uh-oh" geval ;(
Flashen van een Bios is niet zonder risico en wil wel eens fout gaan. C-Mos Clearen is een optie. Als dat niet werkt zou ik het ook niet meer weten... Sparen voor een nieuw MoBo?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Ik heb de bios van mijn videokaart laten flashen.
Kon gelijk een nieuwe halen.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

klinkt idd als een ver$&%$te bios
zoals eerder aangegeven is cmos clearen een optie en doorsparen voor een nieuw mobo is een hele goede tweede
succes ermee

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Ik zou zowiezo ff de Cmos proberen te clearen. De batterij-truc werkt ook bij een amd-bord. Als hij daarna weer opstart dan hoef je (nog) niet te sparen voor een nieuw mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn toch ook programma's voor die zet je op schijfje en dan start hij van dat schijfje je pc op en dan kan je flashen?

klopt dat?

wie heeft zo'n progie

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

als je bios dat ondersteund kun je gewoon met een windows9x bootdisk opstarten en vervolgens je bios opnieuw flashen (eventueel de oude bios).
Anders moet je of op zoek naar iemand met hetzelfde moederbord en daar de bios van lenen dan opstarten, bios eruit, je eigen bios erin en dan flashen. Of je gaat terug naar de winkel en vraagt of ze je daar kunnen helpen.

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:41

XDK

Kijk eens naar deze link en probeer de recover optie

http://www.gigabyte.com.tw/support/procedure1.htm
Pagina: 1