Dell Inspiron Plus of G15 Ryzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy 1992
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-12-2021
Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen een keuze te maken voor een nieuwe laptop.
Gebruik op dit moment een Macbook Air uit 2013, maar wil graag weer een windows laptop.
Vind het een plus als een laptop er mooi uitziet zoals bijvoorbeeld een Macbook en dus geen "gaming uitstraling", maar dit is geen must.

Wat ga je met je laptop doen?
Netflix, surfen, excel, gamen (vooral "rustigere spellen" zoals Football Manager, Tropico, Age of Empires en Cities Skylines. Fifa en Shooters enzo speel ik liever op mijn playstation). Processor en geheugen is denk ik het belangrijkste voor mij, maar een goede videokaart is wel fijn om de laptop ook wat toekomst bestendig te maken.

Wat is je budget?
Max ong. 1250

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zal hem alleen thuis gebruiken, maar heb mijn laptop wel vaak op schoot als ik op de bank lig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vind de kwaliteit van een Apple laptop heel fijn (stevig, fijne trackpad) en vind het design mooi, maar de OS vind ik niet fijn. Gebruik veel liever weer windows.
Verder heb ik niet zo veel verstand van laptop merken en heb ik hiervoor alleen dell laptops en desktops gehad.

Tijdens de blackfriday sale heb ik de volgende 2 laptops gevonden op de website van Dell die me wel aanspreken:

Dell Inspiron 16 Plus (1.329,-):
https://www.dell.com/nl-n...6-7610-laptop/cn76109sc11

Dell G15 Gaming AMD (1.188,-):
https://www.dell.com/nl-n...5-5515-laptop/cn55409sc11

Ik twijfel welke van de 2 de beste keus is. De Inspiron lijkt me een mooiere laptop met een meer "premium case", maar de G15 is wel weer goedkoper.

Welke zouden jullie aanraden? Of zouden jullie een hele andere laptop/merk aanraden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord (via Jimmy 1992 op 11-12-2021 11:14)

• Fayan Fayan
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-10-2024
Hey Jimmy,

Ik gebruik nu zelf een Inspiron 15 plus voor een jaar en ben er zeer tevreden mee! Echter heeft mijn vriendin 3 maanden geleden een Inspiron 16 plus besteld voor haar studie en deze is nu na 3 maanden nog steeds niet aangekomen! Dell heeft een ongelofelijk slechte klantenservice en wij hebben geen idee waar het geld van de laptop is.

Lang verhaal kort: laptop was besteld en zoekgeraakt bij UPS na 2 maanden wachten dus een nieuwe besteld (met veel moeite van de klantenservice maar uiteindelijk goedkeuring) Die beweerde dat de laptop niet hetzelfde was als de eerste want een paar nummers op haar scherm waren rood. (waarschijnlijk windows 11). Basiscomponenten waren precies hetzelfde en de prijs ook. Nu 2 weken na het bestellen van de nieuwe is de bestelling geannuleerd zonder enige reactie van Dell. Wij wachten nu nog op een update maar hebben geen enkel vertrouwen in de incompetente klantenservice van Dell.

Als je snel een laptop wilt bestel hem ergens anders, Dell heeft niet voor niets een 1,3 op trustpilot. Ze maken mooie apparaten voor een redelijke prijs maar als je een probleem hebt met de laptop ben je de pineut.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Dell G15, is een fijn apparaat.
Maar als je een beter / mooier scherm wilt zou ik voor de 16 Plus gaan.
De vraag is, vind je dat waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy 1992
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-12-2021
Ik zou het verschil (150 euro) er wel voor over hebben voor een mooier scherm (en volgens mij minder zware laptop). Zijn de laptops verder vergelijkbaar of zijn er aspecten waar de G15 beter in is? En is het verstandig om voor Dell te gaan of zijn er andere merken die prijs/kwaliteit beter zouden zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fayan Fayan
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-10-2024
Hey Jimmy,

Ik gebruik nu zelf een Inspiron 15 plus voor een jaar en ben er zeer tevreden mee! Echter heeft mijn vriendin 3 maanden geleden een Inspiron 16 plus besteld voor haar studie en deze is nu na 3 maanden nog steeds niet aangekomen! Dell heeft een ongelofelijk slechte klantenservice en wij hebben geen idee waar het geld van de laptop is.

Lang verhaal kort: laptop was besteld en zoekgeraakt bij UPS na 2 maanden wachten dus een nieuwe besteld (met veel moeite van de klantenservice maar uiteindelijk goedkeuring) Die beweerde dat de laptop niet hetzelfde was als de eerste want een paar nummers op haar scherm waren rood. (waarschijnlijk windows 11). Basiscomponenten waren precies hetzelfde en de prijs ook. Nu 2 weken na het bestellen van de nieuwe is de bestelling geannuleerd zonder enige reactie van Dell. Wij wachten nu nog op een update maar hebben geen enkel vertrouwen in de incompetente klantenservice van Dell.

Als je snel een laptop wilt bestel hem ergens anders, Dell heeft niet voor niets een 1,3 op trustpilot. Ze maken mooie apparaten voor een redelijke prijs maar als je een probleem hebt met de laptop ben je de pineut.