Twijfel Chromebook vs Windowslaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-10-2022
Goedendag mede-Tweakers,

Wij zijn aan het twijfelen over de aanschaf van een laptop tussen een Chromebook vs. een Windowslaptop

Wat ga je met je laptop doen?
Het grootste deel zal hij gebruikt gaan worden door mijn zoontje voor school wellicht ook voor als de scholen weer dichtgaan. Dus goed gebruik van Teams (en overige Office pakketten) met een geïntegreerde webcam is wel een pre. Daarbij lichte games als Roblox/minecraft. En hij zal ook gerust YouTube en Netflix/Disney+ erop kijken.
Ethernet poort zou wel prettig zijn.

Wat is je budget?
Max €500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij zal veelal thuis gebruikt worden. Wellicht van zijn kamer naar beneden en vice verse

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wij staan open voor alle merken, zolang het maar goed werkt.

Ik verwacht zelf dat een Chromebook volstaat, maar ik heb daar nul ervaring mee. Vandaar dat ik liever wat extra hulp vraag van jullie.

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via prutser84 op 26-11-2021 12:11)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou ja, het is Black Friday maar als je kijkt naar vorige maand: reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2021

Ik moet wel even vermelden, maar ik zit zelf niet heel erg in de prijsklasse 500 Euro voor eigen apparatuur: veel van dit soort spul is relatief "buigzaam" kunststof. Zoals je in de review ook leest; doe de klep netjes open.

De ondersteuning / functioneren van "Microsoft pakketten" is een stuk fijner op Windows; dus Teams en Office zou ik 1000x liever deployen op een Windows laptop dan een Chromebook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hoe technisch ben jezelf en hoe technisch is je zoontje? Als in: hoe goed kan je Windows troubleshooten als iets / iemand daar iets "kapot maakt" en na 3 dagen komt je zoontje vragen waarom Teams niet meer werkt?

Niet? Dan zou ik een Chromebook aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser84
Qua softwaresupport ondersteuning, kom ik een heel eind. Hardware-matig een stuk minder.

Mijn zoontje is daar nog helemaal niet mee bezig, en gaat (nog) niets oplossen. Hij vindt het wel interessant hoor als ik ermee bezig mee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nou ja, het is Black Friday maar als je kijkt naar vorige maand: reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2021

Ik moet wel even vermelden, maar ik zit zelf niet heel erg in de prijsklasse 500 Euro voor eigen apparatuur: veel van dit soort spul is relatief "buigzaam" kunststof. Zoals je in de review ook leest; doe de klep netjes open.

De ondersteuning / functioneren van "Microsoft pakketten" is een stuk fijner op Windows; dus Teams en Office zou ik 1000x liever deployen op een Windows laptop dan een Chromebook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 19:45
Deze Lenovo Thinkbook is € 550, maar wel iets beter dan de meeste modellen van € 500. Heeft onder andere een ethernetpoort, iets wat veel andere toestellen missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Teams werkt prima op Chromebook. Verder als je vaak Gmail gebruikt, kun je ook je documenten in Google Docs gebruiken. Youtube is ook Google.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
Nee, Teams is geen probleem. Maar het hangt er vooral van af of de school Microsoft Office gebruikt. Als dat het geval is, zou ik echt voor een gewone laptop kiezen en geen Chromebook. Scheelt je veel gedoe in de opmaak van documenten, functies die niet werken in alternatieve kantoorpakketten, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser84
Tnx iedereen, denk dat ik dan toch voor een reguliere laptop ga kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
@prutser84: Heb je al een idee welke laptop het gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Koop anders een refurbished laptop. Voor de helft van je budget koop je een tank die met jouw eisen nog jaren mee kan.
Pagina: 1