Vraag

• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-07 16:13
Goedemorgen,

Ik heb afgelopen week een 5800x gekocht omdat deze flink was afgeprijsd en ik deze al lang wilde hebben, maar ik ben nu op zoek naar de juiste koeling. Ik heb op dit moment een Scythe Mugen 4, en ik kan daar eventueel een nieuw mounting systeem voor kopen voor AM4.

Alleen ik vind dat ding zo groot en lomp en onhandig om te installeren, althans dat is mijn ervaring de laatste paar keer dat ik iets met dat ding moest doen. Dus ik wilde eigenlijk liever een wat kleinere koeler kopen.

Nu blijkt alleen dat bijna alle lucht koelers die ik als aanbevolen zie allemaal 120mm fans zijn, soms zelfs nog groter dan mijn huidige koeler. Maar ik ben benieuwd of er iemand goede ervaring heeft met een iets kleinere koeler van 90-100mm icm de 5800x.

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:28
Een 5800X verbruikt best wat stroom en moet dus goed gekoeld worden, voor zo ver ik weet bestaan er geen capabele 90-100mm koelers die je met een 5800X zou willen gebruiken.

Als je een forse luchtkoeler te onhandig vindt zou je altijd nog naar een AIO kunnen kijken.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• SoulRyder
Wekko306 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:53:
Een 5800X verbruikt best wat stroom en moet dus goed gekoeld worden, voor zo ver ik weet bestaan er geen capabele 90-100mm koelers die je met een 5800X zou willen gebruiken.

Als je een forse luchtkoeler te onhandig vindt zou je altijd nog naar een AIO kunnen kijken.
Bedankt voor je antwoord, daar heb ik ook aan gedacht maar ik weet niet of ik ruimte in mijn kast heb voor dat blok met die fans die bij zon AIO zitten. Onderin zit al mijn voeding en bovenin is geen extra ruimte over. Was in principe niet van plan mijn kast ook te vervangen, maar denk dat die nog van de tijd is dat er weinig gebruik werd gemaakt van AIO.

Dus dan is het waarschijnlijk een nieuwe kast + AIO of gewoon een lompe lucht koeler :P

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:10
arctic freezer halen is best compact

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke kast heb je ?

Bij monteren van CPU koeler haal je het moederbord uit je kast.

pricewatch: be quiet! Dark Rock Slim is wel hoog maar ook smal

mijn koeler is past huge ;)
pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black

[Voor 72% gewijzigd door Hackus op 26-11-2021 16:17]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 21:14
Ik zou even doorbijten. Lastig installeren is een kwartiertje vloeken, kabaal ga je je jaren aan ergeren ;)

• SoulRyder
Hackus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:14:
Welke kast heb je ?

Bij monteren van CPU koeler haal je het moederbord uit je kast.

pricewatch: be quiet! Dark Rock Slim is wel hoog maar ook smal

mijn koeler is past huge ;)
pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN2, closed) Deze kast heb ik. Ik weet dat je normaal idd het moederbord eruit haalt om de koeler te installeren. Maar ik krijg 1 van de schroeven van het moederbord boven in het midden niet vastgedraaid als ik de koeling van te voren installeer omdat er dan bijna geen ruimte meer is om daar bij te komen. En daardoor is het eigenlijk altijd zon gedoe met zon grote koeler. Maar misschien is dat dan gewoon een ongelukkige combinatie van kast/koeler ed.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

langere schroevendraaier kopen :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee