Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
Het betreft een Raidon Safe Tank (GR5630-SB3) Hierin zitten meerdere hard schijven en er gaat één usb 3.0 kabel naar de computer. Deze zit toevallig ook in een poort met een usb 3.0. Alles werkt op en top maar zodra ik het Windows 10 systeem herstart moet ik na opstarten systeem altijd de usb kabel ontkoppelen en weer aansluiten om de harde schijven opnieuw benaderbaar te maken. De Raidon Safe Tank staat altijd aan. Ik lees als ik Google dat hier meer gebruikers last van hebben. Dat zou toch anders moeten kunnen? De verbinding valt nooit uit zolang het systeem maar actief blijft. Het systeem is een HP ProDesk 600 G1 met i5 processor.

Ik heb al gekeken bij de energie settings van de usb-poorten. Firmware van externe HDD en computer drivers.
Ik kan hier in de software van de Raidon Safe Tank ook niks aan instellen. Google en ook tweakers forum hebben me nog niet verder kunnen helpen. Heeft iemand een tip? Een reg aanpassen? Alvast dank.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je de Raidon eens aan een ander systeem / OS hangt en die herstart?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Is het probleem er nu alleen bij een herstart/reboot of ook bij afsluiten met of zonder de optie snel opstarten?
Is het probleem er ook bij gebruik van een USB 2 poort?

De ProDesk 600 heeft in de bios nog wat instellingen wat betreft USB:
USB EHCI Port Debug (default disabled)
USB3.0 Bios Driver Support (default disabled)
Kijk of dat verschil maakt?

Bios eventueel nog updaten.