Hallo
Mijn huidige desktop/game PC bestaat uit volgende specs
Deze zou moeten draaien:
Lijkt jullie dit een goed plan? Of toch beter een echte (2de hands) server op de kop tikken? Duurzaamheid (en budget) is me wel belangrijk.
De grote meerkost van een server is natuurlijk het elektriciteitsverbruik van 24/7 aan te staan. Behoud ik de Corsair RM550x 80+gold voor de server of koop ik toch ergens een 80+ titanium PSU? Heb wel zonnepanelen, dus dat scheelt wel al wat in de kostprijs van elektriciteit.
Voor mijn volgende game PC zou ik sowieso kijken naar een efficiëntere PSU dan wat de BBG voorstelt, voor dan een volgende cyclus.
Bedankt voor het advies alvast.
Mijn huidige desktop/game PC bestaat uit volgende specs
- RTX 2080
- AMD Ryzen 7 2700X
- MSI X470 gaming plus
- G.Skill DDR4 2X8GB 3000Mhz
- Cruial SSD MX500 1TB
- Corsair RM550x 80+gold
Deze zou moeten draaien:
- Home assistant + veel plugins
- een pak docking containers met allemaal homelab dingen
- max een handvol VM's
- Backup, met max een drive of 6
- Proxmox
- enkele camera streams met wat AI image recognition op
- website server
Lijkt jullie dit een goed plan? Of toch beter een echte (2de hands) server op de kop tikken? Duurzaamheid (en budget) is me wel belangrijk.
De grote meerkost van een server is natuurlijk het elektriciteitsverbruik van 24/7 aan te staan. Behoud ik de Corsair RM550x 80+gold voor de server of koop ik toch ergens een 80+ titanium PSU? Heb wel zonnepanelen, dus dat scheelt wel al wat in de kostprijs van elektriciteit.
Voor mijn volgende game PC zou ik sowieso kijken naar een efficiëntere PSU dan wat de BBG voorstelt, voor dan een volgende cyclus.
Bedankt voor het advies alvast.