Budget soundbar (100 - 150 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo allemaal, ik heb net een tv gekocht (lg oled 48a) en ik verwacht dat ik daar niet al te best geluid uit ga krijgen. Nu was ik toch al aan het nadenken over een speaker voor in mijn woonkamer, en wil ik dat misschien wel combineren met een soundbar. Het liefste wil ik daar alleen niet te veel geld aan uit geven, dus ik verwacht ook zeker niet het beste van het beste

Ik zoek een?
Soundbar (evt met subwoofer)

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan 100-150 euro, maar eigenlijk is het hoe lager hoe beter haha.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name als speaker voor mijn tv (lg oled 48a), dus voor tv, series en films, en om er af en toe muziek op te streamen vanaf mijn mobiel of laptop

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al wat gegoogled op budget soundbars, en de Samsung HW-T420 en de Sony af series kregen goede reviews

Ik ben benieuwd of jullie hier ervaringen mee hebben of advies hiervoor kunnen geven! Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 11:49
Als ik jou was zou ik eerst even afwachten wat je van het geluid vindt.
Ik vindt dat mijn LG Oled 65 B9 best een 'redelijk' standaard geluid heeft.
Ik vraag me derhalve sterk af of een soundbar van 100/150 euro echt wel een verbetering gaat zijn.

In dat geval zou ik eerder doorsparen naar een budet van 400/500, want dan koop je daadwerkelijk een significante verbetering boven de televisie.

Mocht je perse toch iets willen zou deze het proberen waar zijn:

https://www.artencraft.nl...ium=vergelijker&utm_term=

zit iets boven je budget, maar voor het geld niet gek.

Deze valt net binnen je budget.
https://www.mediamarkt.nl...297f016a36f62d000ecde0858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ok, dank voor het antwoord! Dat zou inderdaad wel het beste zijn, maar ik dacht omdat er nu nog veel aanbiedingen zijn is het een mooie gelegenheid. Misschien dat afwachten alsnog het verstandigste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 11:49
proberen kan altijd, je kunt het altijd terug sturen als het je niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik zou ook maar even afwachten. Het geluid van de LG Oled is standaard zeker niet slecht te noemen, alleen de G-serie is vrij matig qua geluid.
Een goedkope soundbar tot €150 zal hier niet zoveel aan verbeteren volgens mij.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vulcan750 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:45:
Ik zou ook maar even afwachten. Het geluid van de LG Oled is standaard zeker niet slecht te noemen, alleen de G-serie is vrij matig qua geluid.
Een goedkope soundbar tot €150 zal hier niet zoveel aan verbeteren volgens mij.
Dat van de A1 is ook niet vergelijkbaar met de 'normale' LG Oled's. Uit een Franse review: "This model has a basic audio system made up of two 10 W speakers. It thus loses the subwoofer present on the LG B1 and C1, and therefore a little presence at the bottom of the spectrum. " ... Had gewoon iets kunnen kopen tijdens de afgelopen dagen en voor de retourperiode (van de sounbar) voorbij was het geluid van de LG nog beoordelen
Wel staat er nog achter: "The rendering remains however quite correct for a television set and the voices are perfectly intelligible."
https://www.lesnumeriques.../lg-55a1-p65399/test.html
Daarbij kan het ook nog zijn dat er bij een 48" een verdere aanpassing aan het geluiddsysteem is gedaan vanwege de ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 30-11-2021 13:45 ]

Pagina: 1