Hello! Ik overweeg mijn werkgeheugen uit te breiden voor mijn onderstaande systeem. Maar nu wees een vriend me op XMP. Wat ik begreep is dat je, als je dit niet aanzet in je bios, prestaties 'laat liggen'. Bij hem werkte dat niet toen hij een tweede set van hetzelfde model en merk bestelde.
Voor mij was dat allemaal nieuw. Na verder inlezen zit ik nog met wat vragen.
Moet ik dit aanzetten? In taakbeheer zie ik inderdaad 'Snelheid: 2133 Mhz', en niet 3200 zoals zou kunnen.
En werkt die XMP-functie niet meer als ik de volgende set erin prik?
Ik las wel dat het prestatieverschil vooral belangrijk is voor zaken zoals games, en niet zozeer mijn audiowerk, waarbij ik het ram vol laad met samples van virtuele instrumenten. In overklokken wil ik me doorgaans niet verdiepen.
Voor mij was dat allemaal nieuw. Na verder inlezen zit ik nog met wat vragen.
Moet ik dit aanzetten? In taakbeheer zie ik inderdaad 'Snelheid: 2133 Mhz', en niet 3200 zoals zou kunnen.
En werkt die XMP-functie niet meer als ik de volgende set erin prik?
Ik las wel dat het prestatieverschil vooral belangrijk is voor zaken zoals games, en niet zozeer mijn audiowerk, waarbij ik het ram vol laad met samples van virtuele instrumenten. In overklokken wil ik me doorgaans niet verdiepen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Tray | € 268,65 | € 268,65 |
1 | Moederborden | MSI B550M PRO-VDH WIFI | € 96,- | € 96,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 226,- | € 226,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 127,77 | € 127,77 |
1 | Overclocking | Arctic Silver Alumina (1,75g) | € 4,40 | € 4,40 |
[ Voor 16% gewijzigd door Diatonic op 25-11-2021 20:38 ]