AMD Processor, wachten? Of gaat de voorraad er niet zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Jinsoku
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-12-2025
Hey allemaal,

Ik twijfel dus enorm of ik moet wachten op de nieuwe AMD procesoren en DDR5 of dat ik gewoon nu al lekker kan gaan kijken voor een pc'tje met de huidige gen.
Ik ben namelijk bang dat ik dalijk een jaar moet wachten totdat die nieuwe processoren leverbaar zijn en ik weet ook niet of DDR5 de up cost waard is.

Wat denken jullie?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:08
Waarom geen 12e gen Intel met DDR5?

• Jinsoku
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-12-2025
Uszka schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:50:
Waarom geen 12e gen Intel met DDR5?
Omdat de Intel Chips niet net zo goed zijn als de AMD chips van wat ik lees, dus ik heb dan liever AMD die ook cooler blijft

Wat denken jullie?

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:35

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik denk dat er over een jaar weer een andere processor is waar je dan weer een jaar op wilt wachten.
En dat er een jaar later er weer een andere processor is waar je dan weer een jaar op wilt wachten.

Zowel AMD als Intel hebben namelijk aangekondigd dat ze tussen nu en 2025 flink gaan innoveren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:08
12e gen Intel is sneller dan Zen3 en een 5800X is ook een heethoofd. 12600K presteert gelijk en soms zelfs beter dan een 5800X en is makkelijker te koelen.
Wat Zen4 gaat brengen aan verbruik en koeling weet nog niemand dus hoe je aan die informatie komt...

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Jinsoku schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:52:
[...]

Omdat de Intel Chips niet net zo goed zijn als de AMD chips van wat ik lees,
ligt er een beetje aan waar je leest >:)
dus ik heb dan liever AMD die ook cooler blijft
je weet niet of de nieuwe generatie ook cooler blijft
Wat denken jullie?
Heb je al gekeken naar de leverbaarheid en prijs van ddr5?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:35

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voedingen gaan binnenkort naar 12 Volt only, dus dat betekent een nieuw moederbord en een nieuwe voeding.
Maar op dit moment is dit nog niet eens te koop.

Als je nu DDR5 koopt betaal je extra, voor nauwelijks snelheidswinst. Maar over een jaar zal je zien dat prijs en snelheid van DDR4 niet meer veranderd zijn, terwijl de snelheid van DDR5 flink gestegen is en de prijs flink gedaald. Niemand denkt dan nog aan DDR4 en ook het DDR5 wat je nu kunt kopen zal dan ouderwets lijken.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1