Toon posts:

Programma oude python versie werkt niet meer met python3

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

Onderwerpen

Vraag

• wersitime
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 04-12 16:14
Mijn vraag

Na jullie hulp draait het python programma overdag perfect. Nu het draait met python3 stopt het programma s'nachts. Het programma haalt de gegevens op van het verbruik in huis en de opbrengst van de zonnepanelen. Dit wordt dan naar PVOutput gestuurd. Het lijkt er op dat wanneer er geen data meer binnenkomt van de zonnepanelen, dus zodra het donker wordt, het programma stopt. Op de oude python versie was dit niet zo. Daar startte ik het programma met: sudo python so2pv.py &. Het draaide dan dag en nacht door.

Is er op dit vlak iets veranderd? Met de zoekfunctie vindt ik niets, tenminste niet met mijn zoektermen.

Ook dit werkt niet meer. "from exceptions import KeyboardInterrup". Heeft dit er mogelijk mee te maken.

Ik heb niet veel ervaring met python dus heb het nog niet zelf kunnen oplossen.

code:
1
*snip*

Groeten Henny.

[Voor 71% gewijzigd door RobIII op 25-11-2021 18:23]

www.mrmodelrailroad.com

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:00

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

We zitten hier niet om support te geven op scripts van derden; als je code post, beperk je dan tot relevante(!) stukjes(!) code. Niemand hier zit er op te wachten een script van 100+ regels code te debuggen.
wersitime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:21:
Met de zoekfunctie vindt ik niets, tenminste niet met mijn zoektermen.
Nou, begin eens aan te geven wát je zoektermen waren dan, daar vragen we notabene létterlijk om in onze Quickstart ;)

[Voor 49% gewijzigd door RobIII op 25-11-2021 18:25]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• wersitime
Het script is deels zelf geschreven en deels van derden. Helaas was dat 8 jaar geleden en moet nu weer veel leren. Mijn zoektermen waren: programma loopt niet door. programma stopt.

Ik krijg wel hits maar die leken niet op het probleem wat ik heb.

www.mrmodelrailroad.com

• mjax
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:48
Met die zoektermen ga je nooit iets zinnigs vinden. Je zou op zijn minst ‘pyrhon3’ en de relevante foutmelding in je zoekopdracht verwachten. Dan kom je hopelijk op een pagina die gaat over het upgraden naar python3 en de aanpassingen die daarvoor nodig zijn.

• fl1mpie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07:23
Met "programma loopt niet door/stopt" kom je niet erg ver mee...

Heb je al opgezocht over de verschillen tussen python2 en python3 (en het porten daartussen)?

• wersitime
Sorry allemaal hoor. Ik was echt in de veronderstelling dat dit forum er was om vragen over python te kunnen stellen. Gisteren was ik nog zo voortreffelijk geholpen. Mijn verontschuldiging. Ik ga op zoek naar een forum waar je wel vragen kunt stellen over python.

Fijne avond nog.

Groeten Henny.

www.mrmodelrailroad.com

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:00

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

wersitime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:42:
Ik was echt in de veronderstelling dat dit forum er was om vragen over python te kunnen stellen.
Dat is het ook. Altijd geweest, zal altijd zo blijven. Maar wat we vooral niet zijn is een afhaalchinees of een plek waar je een bak code kunt dumpen en dat wij dan even happy-de-peppy voor jou gaan zitten debuggen. We zijn geen persoonlijke debug-service. We willen best met je meedenken of je in de juiste richting helpen maar we verwachten wél dat je zelf óók wat moeite steekt in 't oplossen van je probleem. Ik snap, net als de anderen, niet hoe je denkt ook maar een zinnig resultaat met die zoekopdrachten te kunnen vinden (los daarvan: probeer het eens op z'n engels...). Dat is echt geen serieuze poging je probleem op te lossen en als jij die moeite al niet neemt, waarom moeten wij dat dan wel?
wersitime schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:42:
Gisteren was ik nog zo voortreffelijk geholpen
Maar ook gisteren werd je er al op gewezen dat je bar weinig zelf deed. En als je dat dan door blijft zetten, ja, dan komt er een moment dat iemand er iets van zegt / iets aan doet.

Jij ook een fijne avond nog :)

[Voor 19% gewijzigd door RobIII op 25-11-2021 18:53]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee