MSI K7T-Turbo / HD's sloooooom ?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03
Ik heb een probleempje met m'n MSI K7T-Turbo moederbord icm. Athlon/Thunderbird 900. Ik heb de search al gebruikt maar ben daar nog niet echt bevredigende antwoorden tegen gekomen:

Ik heb aan de primary-master een IBM 75GXP van 45 gig hangen en aande paimary-slave een Maxtor van 30 gig. Allebei ATA100. Aan de secundary-master hangt een Creative DVD drive (6x) en aan de secundary-slave een Plexwriter 12x10x32. Het BIOS heeft versie 2.7 (mei dit jaar)

Nu is het zo dat de HD's (in ieder geval de IBM, maxtor heb ik zo nog niet echt kunnen testen) ongelofelijk sloom zijn. Het duurt bv. bijna een minuut of meer om Partition Magic bij het opstarten de partition tables te laten lezen.

Ook het installeren van Windows Millennium of Windows 2000 gaat sloom. Windows 2000 loopt vervolgens vast na het installeren.

Ik geloof dat het iets te maken had met een bug in de KT133 chipset, of zoiets.

Weet iemand hier een oplossing voor? Behalve dan het bord weer terugbrengen en een andere kiezen (mocht dat noodzakelijk zijn, welke wordt dan aangeraden voor een Athlon 900?

Maar goed, hoop het met dit bord op te kunnen lossen want ik ben wel gehecht aan m'n 6 PCI slots :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03
hmm....
ik denk dat ik het probleem zelf al zo'n beetje de wereld uit heb geholpen. Toch ook maar ff hier posten, mocht iemand anders nog hetzelfde probleem krijgen:

Ik las in andere topics al over problemen met de door MSI gebruikte VIA southbridge, dat die problemen kon geven in UDMA100 mode.

Nu heb ik de "IBM Feature Tool" gedownload. Ik heb met behulp van deze tool de UDMA mode van m'n IBM 75GXP handmatig op maximaal ATA66 gezet.

Dit bleek te helpen. Ik weet niet hoet het met m'n Maxtor zit. Die lijkt het probleem nu ook niet meer te hebben terwijl ik daar niks voor kon instellen. misschien omdat de IDE bus de maximale snelheid van de traagste schijf pakt of zo.

Maar goed, in ieder geval, dit lijkt het probleem opgelost te hebben. Ik heb verder geen benchmarks ter vergelijking maar alles loopt naar mijn gevoel soepel. :9

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.