Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 08:37
Ik zoek een?
Laptop voor studie,

Wat is je budget?
budget van ~€1.000 - €1.100.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In principe hoef ik er alleen word bestandjes mee te rammen en niet echt zwaar werk. Puur voor studie gebruiken of onderweg

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb deze 2 op het oog pricewatch: HP Pavilion Aero 13-be0240nd en pricewatch: Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd (Qwerty....

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
De richting van de studie kan nog wel eens bepalen of je beter af bent met een MacBook of een Windows machine... zeker als je bijvoorbeeld de grafische kant op gaat zal een MacBook vaak een pré hebben.

Maar goed, je geeft aan er vooral Word bestanden, oftewel Office werk te doen... pittig budget voor een machine die eigenlijk niets hoeft te doen... een machine met een Ryzen 7 erin mag dan toch wel als flink overkill worden gezien. Je zou juist baat hebben bij een zuinigere CPU, komt je accuduur flink ten goede nl.

Van die twee is de Macbook dan absoluut de betere keuze... alleen al om de prijs, maar ook een flink stuk zuiniger en zal op de accu een flink langere adem hebben. En dat advies krijg je van iemand die helemaal niets met Apple producten heeft ;)

Ik denk dat je bijvoorbeeld met een mooie Microsoft Surface een veel meer geschikte Windows machine hebt die ook qua uiterlijk enzo in de buurt van de MacBook Air komt.

pricewatch: Microsoft Surface Laptop 4 Ryzen 5 4680U (13.5", 8GB, 256GB SSD, ...

pricewatch: Microsoft Surface Laptop Go i5-1035G1 (8GB, 128GB SSD) zakelijk g...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@RaiderZ Dit topic past beter in Laptop Aankoopadvies. Ik verplaats het daarheen. :)