• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 12:40

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een mooie nieuwe uitdaging gevonden. Maandag zijn de recruiter (waarmee ik in contact kwam met het bedrijf), HR van het bedrijf en ik het salaris en overige voorwaarden mondeling overeengekomen en zou ik snel het arbeidscontract in mijn mailbox mogen verwachten.

Helaas blijft het de afgelopen dagen erg stil vanuit HR en ook de recruiter krijgt niet echt hoogte waarom er nog geen arbeidscontract gemaild is.

Punt is dat ik voor komende dinsdag mijn ontslag moet indienen wil ik op 1 januari kunnen beginnen bij de nieuwe werkgever. Uiteraard ga ik mijn huidige baan niet opzeggen voordat ik alles rond heb qua contract.

Is het gebruikelijk dat dit zo lang duurt? En mochten zij later dan 30 november met het contract komen lijkt het mij niet meer dan normaal om de startdatum een maand te verschuiven? (Dit gezien het opzegtermijn bij de huidige werkgever).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het probleem van de recruiter maken?
Die krijgt over het algemeen tig duizend euro voor al het 'zware werk' en om al deze dingen bij jou weg te houden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gewoon melden dat je pas opzegt als je een getekend contract hebt.
Kunnen ze zelf uitrekenen wanneer je kunt beginnen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:28
Wat is gebruikelijk? Hangt helemaal van de organisatie af. Bij mijn laatste contract, zeer recent, kreeg ik per mail wel heel snel de afspraken. Maar dat was omdat mijn leidinggevende daar zelf over ging. Het contract zelf heb ik een aantal weken op moeten wachten. Maar omdat ik de toezegging per mail had, van iemand waarvan ik wist dat die de bevoegdheid had, kon ik opzeggen. Ook met een getekend contract kunnen ze je zelfs voordat je begint weer "laten gaan".

Zijn ze goed op de hoogte van jouw opzegtermijn? Zo ja toch nog even op maandag wachten. Zo nee, zelf even bellen, die recruiter eet van 2 walletjes. Dus die zegt niet alles tegen jou, maar ook niet de werkgever.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 12:40

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
ebk71 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:36:
Wat is gebruikelijk? Hangt helemaal van de organisatie af. Bij mijn laatste contract, zeer recent, kreeg ik per mail wel heel snel de afspraken. Maar dat was omdat mijn leidinggevende daar zelf over ging. Het contract zelf heb ik een aantal weken op moeten wachten. Maar omdat ik de toezegging per mail had, van iemand waarvan ik wist dat die de bevoegdheid had, kon ik opzeggen. Ook met een getekend contract kunnen ze je zelfs voordat je begint weer "laten gaan".

Zijn ze goed op de hoogte van jouw opzegtermijn? Zo ja toch nog even op maandag wachten. Zo nee, zelf even bellen, die recruiter eet van 2 walletjes. Dus die zegt niet alles tegen jou, maar ook niet de werkgever.
Inmiddels toch maar nog eens gebeld en blijkbaar zitten ze nog te wachten op de handtekening van de directeur. Alle lichten staan wel vooralsnog op groen. Verder ook expliciet gehad over datum ontvangst contract en opzegtermijn.

Volgens hem geen man overboord in het geval ik later zou moeten beginnen.

Nu maar geduldig afwachten I guess :).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

D33F schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:16:

Is het gebruikelijk dat dit zo lang duurt?
Is het een klein of een groot bedrijf? In een groot bedrijf kan het zomaar gebeuren dat er meerdere mensen nog iets moeten doen, of dat een specifieke medewerker dat contract moet tekenen, en dat het ergens op een bureau blijft liggen. Ik heb daar ook wel ervaring mee.
En mochten zij later dan 30 november met het contract komen lijkt het mij niet meer dan normaal om de startdatum een maand te verschuiven? (Dit gezien het opzegtermijn bij de huidige werkgever).
Zeker. Bel morgen wel even, om erop te wijzen dat je het contract nog niet hebt en dus niet kunt opzeggen, dan heb jij laten zien dat je pro-actief bent maar is het verder hun probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Het ligt ook aan het bedrijf. Mijn vorige overstap heb ik op mondelinge basis gedaan omdat mijn opzegtermijn inderdaad een maand was. Ik moest in maand x beginnen en heb uiteindelijk opgezegd zonder een getekend contract. Risico? Ja. Had ik het vertrouwen? Ja.
Pagina: 1