Welke videokaart zou een goeie match zijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jurgensmit
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb een aantal jaar geleden een game pc gekocht maar ik krijg steeds vaker problemen met mijn videokaart. Nu wordt het denk ik tijd om deze te gaan vervangen. Op dit moment zit er een Intel Core i7 4770K - 3.5 GHz processor op een Asus Z87-K - Moederbord in mijn pc. met G.Skill TridentX Series - DDR3 geheugen
er zit nu een NVIDIA GeForce GTX 660 in.

wat zou een goede en betaalbare videokaart zijn om hier bij aan te schaffen die compatibel is en nog even mee kan. Zonder dat ik gelijk mijn bankrekening leeg laat lopen :P

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor voeding heb je, en hoe groot is je kast? Elke videokaart past er in, maar het moet natuurlijk niet je voeding laten crashen; moderne kaarten kunnen van niks naar 300W gaan in no-time.

Tevens: wat voor spellen en op welke resolutie speel je?

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Een RX 480 of 580 met 4gb aan geheugen is een redelijke videokaart voor deze setup. De 8 gb ram versies zijn erg duur, maar de 4 gb ram versies zijn tweedehands redelijk betaalbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door DeArmeStudent op 25-11-2021 17:11 ]

• Jurgensmit
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Umbrah schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:08:
Wat voor voeding heb je, en hoe groot is je kast? Elke videokaart past er in, maar het moet natuurlijk niet je voeding laten crashen; moderne kaarten kunnen van niks naar 300W gaan in no-time.

Tevens: wat voor spellen en op welke resolutie speel je?
Ik heb momenteel een Corsair Carbide Series 500R - Midtowermodel en een be quiet! Pure Power L8 CM - Voeding (intern)

wat betreft de spellen ik speel eigenlijk van alles wat zowel oud als nieuw

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:53
Een GTX1060 - 6GB (+- 250 EUR) / GTX1070 (325 - 350 EUR) zullen je een mooie performanceboost geven.

Iets meer op budget gericht zou je ook voor een GTX970 (+- 150 EUR) kunnen kijken, maar die is ondertussen toch al wel weer wat ouder ...