Vraag

• metal-ace
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07-2023
Mijn vraag:

Mijn vriendin en ik hebben allebei onze eigen android telefoon. Nu hebben we op allebei de telefoons onze eigen en elkaars google account erop staan om de agenda te kunnen delen met elkaar.

Het rare is dat ik op beide telefoons ingesteld heb dat alleen de agenda gesynct moet worden (dus mail en contacten etc staan uit) met de schuifjes bij Google account en synchroniseren. Nu syncen allebei de telefoons toch ook de contacten met elkaar en krijgen we soms elkaars meldingen te zien. Hoe kan ik het regelen dat de contacten, mail, meldingen etc. gescheiden blijven maar dat alleen de mail gesynct wordt?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Zelf gebruik ik een Google Pixel 3 en mijn vriendin een Samsung S10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Heb op beide telefoons het syncen van contacten en mail etc uit gezet. Heb op beide telefoons de accounts verwijderd en om en om weer toegevoegd. Heb obeode accounts alle Google account instellingen door gezocht.

Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkent en DE oplossing weet.

Alvast bedabkt!!!

Beste antwoord (via metal-ace op 26-11-2021 15:01)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 22:33
Hann1BaL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:53:
Misschien even een andere oplossing:

Een van jullie maakt in het Google account nog een kalender aan. Die deel je dan met de ander. Dan heb je beide, met je eigen google account in je calendar app ook die gedeelde kalender, herkenbaar aan de andere kleur en heb je het probleem veel eenvoudiger opgelost.
Inderdaad, dat wilde ik ook voorstellen. Lijkt mij de makkelijkste oplossing. Hier staat uitgelegd hoe je dat doet.

[ Voor 9% gewijzigd door urk_forever op 25-11-2021 16:55 ]

Hail to the king baby!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:13
Heb de agenda van mijn vriendin in Gmail gedeeld en deze toegevoegd in mijn Gmail.
Telefoon laat nu de verschillende agenda's zien en je kan kiezen welke je wil gebruiken.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een van jullie maakt in het Google account nog een kalender aan. Die deel je dan met de ander. Dan heb je beide, met je eigen google account in je calendar app ook die gedeelde kalender, herkenbaar aan de andere kleur en heb je het probleem veel eenvoudiger opgelost.

Bij ons heet die kalender: Onze kalender
Heel creatief :)

Dit is meteen ook device onafhankelijk. Dus werkt op telefoon, ipad, computer. Noem maar op. Bij jou alleen op je telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 25-11-2021 17:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 22:33
Hann1BaL schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:53:

Inderdaad, dat wilde ik ook voorstellen. Lijkt mij de makkelijkste oplossing. Hier staat uitgelegd hoe je dat doet.

[ Voor 9% gewijzigd door urk_forever op 25-11-2021 16:55 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal-ace
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er gelijk mee aan de slag om te kijken of dit de oplossing is.
Dit betekend dan als ik het goed begrijp dus ook dat mijn vriendin en ik elkaars account ook niet op onze eigen device erbij hoeven te hebben?

Nogmaals, mijn dank is groot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
metal-ace schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:35:
Dit betekend dan als ik het goed begrijp dus ook dat mijn vriendin en ik elkaars account ook niet op onze eigen device erbij hoeven te hebben?
Dat klopt, zo kan je dus met allerlei personen agenda's hebben zonder dat je Google Account login gegevens hoeft uit te wisselen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

metal-ace schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:35:
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er gelijk mee aan de slag om te kijken of dit de oplossing is.

Nogmaals, mijn dank is groot!
Klopt en dat betekent dat je op elk apparaat waar je op inlogt die kalender kunt zien.
Maar ik zou dus wel een losse kalender in je account maken ipv je persoonlijke delen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 26-11-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal-ace
Na een klein half uurtje werkte het idd. Wil jullie allen nogmaals bedanken voor de snelle en juiste antwoorden! Goed weekend verder....
Pagina: 1