Vraag

• BennieDano
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-02-2022
Goedemiddag,

Ik hoop dat er iemand is die is kan helpen.

Wij wonen in een nieuwbouw huis en hebben tijdens de bouw hebben wij in alle kamers UTP kabels laten aanleggen zodat we altijd bekabeld internet konden gebruiken.Echter het bekabelde interwerk werkt totaal niet. Op het moment dat we de UTP kabel aansluiten op de computer/ playstation, dan binnen het half uur knalt al het internet in storing, WIFI en bekabeld. Nadat we alles hebben afgesloten en een paar minuten later, komt het internet weer. Als we dan weer het bekabelde internet gaan gebruiken, begint het weer van voor af aan.

We hebben eigenlijk alles al geprobeerd, nieuwe modem, met switch, zonder switch, verschillende switches geprobeerd maar werkelijk niets helpt! We gebruiken nu dan de WIFI voor de computers en playstation. We balen hier echt enorm van omdat we graag via het bekabelde internet willen werken. Wie kan ons helpen met dit probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Glasvezel van KPN
Modem KPN box 12
2 super wifi

Alvast bedankt dat je de moeite heb genomen om dit te lezen! We hopen op bruikbare tips!

Groetjes, Bernhard en Danielle

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BennieDano heb je dit bij alle kabels? Zitten er tussen de kabels en je modem nog het e.e.a. aangesloten? hoe heb je de Super Wifi punten aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 14:37
BennieDano schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:31:

Op het moment dat we de UTP kabel aansluiten op de computer/ playstation, dan binnen het half uur knalt al het internet in storing, WIFI en bekabeld.
Krijg je dan een melding of stopt bijvoorbeeld het laden van webpagina's?

• BennieDano
@rens-br

De super wifi is aangesloten rechtstreeks op de modem. De computer kamer gebruiken we nu alleen en we weten dat het probleem daar is. We hebben de UTP kabel direct in de modem aangesloten, maar ook hebben geprobeerd om dit via de switch aan te sluiten, bij beiden bleef de storing ontstaan.

• BennieDano
@reller We krijgen geen melding. Het internet stopt op mijn PC en op de playstation blijft het scherm stil staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:25
Heb je dit met ieder apparaat wat je op de utp kabel aan sluit, of met een bepaald apparaat? Mogelijk dat er ergens een dubbele verbinding (loop) in je netwerk gecreëerd wordt, waar steeds meer verkeer over rond gaat waardoor uiteindelijk je verbinding dichtslibt.

Dit zou bijvoorbeeld kunnen doordat iets zowel via de kabel en tegelijkertijd draadloos verbonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BennieDano schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:54:
@rens-br

De super wifi is aangesloten rechtstreeks op de modem.
Hoe bedoel je rechtstreeks? Ik kan me niet voorstellen dat beide punten direct langs je modem aangesloten zitten. Er zal toch iets van een kabel tussen zitten?
De computer kamer gebruiken we nu alleen en we weten dat het probleem daar is. We hebben de UTP kabel direct in de modem aangesloten, maar ook hebben geprobeerd om dit via de switch aan te sluiten, bij beiden bleef de storing ontstaan.
Dus als ik het goed begrijp werkt de kabel tussen je modem en de computer kamer niet goed en heb je de rest van de kabels niet getest? Test de rest van de bekabeling ook eens om te kijken of je daarmee ook problemen hebt.

Weet je wat voor kabels er gelegd zijn?
Zou je wellicht wat foto's kunnen maken van de situatie?
Zijn de kabels afgemonteerd of heb je aan beide kanten connectoren zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rens-br schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:30:
[...]

Zou je wellicht wat foto's kunnen maken van de situatie?
^ dat!

Daarnaast, aangezien "het internet" ermee stopt, zou ik je ook eens aanraden om KPN te bellen. Uiteindelijk kunnen ze (zelfs tegen zeeeeer gereduceerd tarief) de meterkast bekijken, eventueel je modem omruilen en vast ook even iets over de "super wifi" roepen.

Zoals @rens-br aangeeft; doe eens foto's (wel heeeeel duidelijk aub) want iets zegt me dat er 1 kabel in het verkeerde poortje zit en hiermee heb je "last" van spanning tree op je interne netwerk.

En voor de overige apparatuur (switches, routers, etc. etc.) graag even een lijstje posten met exacte merk / type & firmwares.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:44

skate master

Autodesk Educator Expert

Wat gebeurt er als je enkel de pc aansluit? Blijft het internet dan wel werken?
Ik zou beginnen met elke keer een extra apparaat aan te sluiten totdat het probleem ontstaat.
Dan weet je of het aan een van je apparaten ligt of aan de kabel.
Pagina: 1