Vraag

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:37
Wij doen onze boodschappen bij Picnic. Dit laten wij middels automatische incasso afschrijven van onze ING rekening.

Nu vind elke afschrijving middels een nieuw incassomachtiging plaats. Tenminste volgens ING.

Wat hier ontstaat het probleem; Picnic zegt, nee is doorlopend. ING zegt, nee is steeds nieuw.
Incasso gaat via Buckaroo en die heeft wel een constant incasso ID, maar machtiging is elke keer anders.

Vervelende hieraan is, is dat elke afschrijving als een bericht in de ING app naar voren komt. Niet zoals bij een doorlopende dat je dit bericht één keer krijgt (zoals bijvoorbeeld bij de hypotheek). Hierdoor overstroomd de inbox in de app, waardoor ik berichten die ik wel wil lezen niet meer lees.

ING wijst naar Picnic, Picnic wijst naar ING.
Maar ik ben toch niet de enige die hier tegenaan loopt? Herkennen mensen dit probleem, en beter nog hoe hebben ze dit opgelost?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Beste antwoord (via Freakie1NL op 15-12-2021 14:06)

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 17:14
ik werk bij ING, maar werk niet bij webcare en ik ben ook niet verantwoordelijk voor incasso's (ik ben productmanager van de app) dus dit is een onofficiele reactie en ik ben geen expert op dit onderwerp. Having said that: ik begrijp dat het hinderlijk is dat er elke keer een inbox bericht wordt gestuurd voor elke incasso. Gezien de usecase van Picnic lijkt dit meer op 1 incasso contract met variabele bedragen dan elke keer een nieuwe incasso machtiging.

nav bovenstaande heb ik met zowel een collega productmanager van afdeling incasso's gesproken als de productmanager van Buckaroo en na onderzoek blijkt dat picnic de incasso doorgeeft als "nieuw". Zowel Buckaroo als ING kunnen dit niet aanpassen. Picnic wordt wel gevraagd de incasso aan te passen. Of er nog andere overwegingen voor Picnic zijn om incasso's op deze manier te doen kan ik niet overzien. Als het picnic lukt om de aanlevering aan te passen dan is het probleem opgelost. Mocht het in 2022 dit probleem zich nog steeds voordoen voel je vrij om mij een DM te sturen, dan zal ik kijken of ik iets kan doen.

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 10:42
Denk het het toch tussen Picnic/Buckaroo/ING zit.

Zelf geen ervaring mee, ik doe het elke keer via ideal. Dat werkt altijd bij mij.

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-08 20:13
Dit ligt sowieso niet aan de ING, bij een doorlopende machtiging hoort één machtigingsnummer.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat klinkt wel heel vervelend.
Een mogelijke workaround is om het via iDeal te betalen uit de app, dat is ook best makkelijk.
(hoewel ik me kan voorstellen dat automatisch nog makkelijker is).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +11 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 17:14
ik werk bij ING, maar werk niet bij webcare en ik ben ook niet verantwoordelijk voor incasso's (ik ben productmanager van de app) dus dit is een onofficiele reactie en ik ben geen expert op dit onderwerp. Having said that: ik begrijp dat het hinderlijk is dat er elke keer een inbox bericht wordt gestuurd voor elke incasso. Gezien de usecase van Picnic lijkt dit meer op 1 incasso contract met variabele bedragen dan elke keer een nieuwe incasso machtiging.

nav bovenstaande heb ik met zowel een collega productmanager van afdeling incasso's gesproken als de productmanager van Buckaroo en na onderzoek blijkt dat picnic de incasso doorgeeft als "nieuw". Zowel Buckaroo als ING kunnen dit niet aanpassen. Picnic wordt wel gevraagd de incasso aan te passen. Of er nog andere overwegingen voor Picnic zijn om incasso's op deze manier te doen kan ik niet overzien. Als het picnic lukt om de aanlevering aan te passen dan is het probleem opgelost. Mocht het in 2022 dit probleem zich nog steeds voordoen voel je vrij om mij een DM te sturen, dan zal ik kijken of ik iets kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Dit zie ik bijvoorbeeld ook bij OnThatAss, boxershort iedere maand, want ook iedere maand hetzelfde kost. Ook dit bedrijf dient iedere maand weer een nieuwe doorlopende automatische incasso in. Steeds met een ander nummer maar wel steeds een "doorlopende incasso, Standaard".

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Strikt gezien klopt het toch ook dat elke bestelling een eenmalige incasso is en niet doorlopend? Het is geen abonnement oid waarbij je elke maand een afschrijving hebt, maar het is afhankelijk van of je iets bestelt of niet.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RedFox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:05:
Strikt gezien klopt het toch ook dat elke bestelling een eenmalige incasso is en niet doorlopend? Het is geen abonnement oid waarbij je elke maand een afschrijving hebt, maar het is afhankelijk van of je iets bestelt of niet.
Nee, je hebt gewoon een incassomachtiging afgegeven, het bedrag kan gewoon elke keer verschillen :)

Officieel moet dit netjes geregeld zijn en daarnaast moet je met opzeggen ook netjes de SEPA opzegging naar de bank sturen.

Deze vindt je in het voorbeeld van de stoplichtkaart hieronder:

https://www.betaalverenig...ging-Europese-incasso.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:37
Exact, ook mijn hypotheek afschrijving geschied al sinds de start met 1 machtiging. Echter gezien ik maandelijks additioneel aflos veranderd per maand de afschrijving. Ook een rente vooruit betaling zorgt voor 3 maanden geen afschrijving en daarna weer verder onder het zelfde nummer.

Moet PicNic toch ook wel lukken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1