Toon posts:

Router Maar welke

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lopen zoeken op dit forum.. en moet eerlijk zeggen ik zie door de bomen het bos niet meer..

ik wil een
*router + ingebouwde switch
*met leuke lampjes :-)
*firewall ??
*die je kan configgen via het web
*network address translation

is het trouwens mogelijk om een bepaalde pc minder band width te geven.. zoals me broertjuh met zijn KAZZAAAAAAA en andere vaage troep..

Mag best wat kosten maar liever niet meer dan 850 gulden..

Sorry dat ik nog een keer een topic plaats maar anders kan ik echt niet kiezen..

p.s is http://www.linksys.nl/ wat of niet ?
BEFSR41 Cable/DSL router
incl. 4 port 10/100 switch 210,57 fl. 464,03
( en heeft iemand een duidelijk plaatje van dat ding )

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam trouwens ook tegen dat de linksys niet zo heel goed was met FTP... klopt dat ?

---
In response to CBLMorphis
YES! YES! Please LinkSys! This would be much appreciated if this could be worked out! I love the router I picked up, but one thing that I dislike about it is the fact that no one can use browsers to grab stuff via FTP on my box anymore.

The only other thing is getting IRC + identd to work right from multiple boxes and clients, but that's for another topic.
---

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 15:36
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:15 schreef marcje het volgende:
Ik heb lopen zoeken op dit forum.. en moet eerlijk zeggen ik zie door de bomen het bos niet meer..

ik wil een
*firewall ??

is het trouwens mogelijk om een bepaalde pc minder band width te geven.. zoals me broertjuh met zijn KAZZAAAAAAA en andere vaage troep..

Sorry dat ik nog een keer een topic plaats maar anders kan ik echt niet kiezen..

p.s is http://www.linksys.nl/ wat of niet ?
BEFSR41 Cable/DSL router
incl. 4 port 10/100 switch 210,57 fl. 464,03
( en heeft iemand een duidelijk plaatje van dat ding )
Ik heb vorige week een Draytek 2200E gekocht (zie http://www.draytek.nl of http://www.draytek.com.tw bijvoorbeeld). Die heeft volgens mij alles wat jij zoekt (ja, ook leuke lampjes ;) en een firewall)Het "afknijpen" van bandbreedte is volgens mij niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Wat koste die ?
en heb je er al problemen mee gehad..

en is hij beter dan de linksys ?
zo ja waarom..

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 16:35 schreef marcje het volgende:
Wat koste die ?
en heb je er al problemen mee gehad..

en is hij beter dan de linksys ?
zo ja waarom..
Ik heb hem ook vorige week gekocht (ben er erg over te spreken :)) De 2200E versie kost 460 piek ongeveer, de 2200X 700 geloof ik, bij de X zit er ook ISDN backup bij. Verder komt er binnenkort VPN ondersteuning voor uit (bèta is al beschikbaar, zoek op post van mij)

Of dat ie beter is dan de LinkSys weet ik niet?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
Er zijn op dit moment weinig routers die Bandwith management mogelijk maken. Je hebt dan te maken met QOS (Quality of Service) en dat zijn op dit moment redelijk geavanceerde features in netwerk apparatuur.
Als je echt bandbreedte wil knijpen op gebruikers niveau / ip address moet je op zoek naar een tooltje wat dat kan. Ben niet bekend met een dergelijk tooltje behalve Floodgate van Checkpoint (prof/duur)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het dus echt niet meer.. ik vind zelf die linksys of zo er wel leuk uit zien en de functies erg goed alleen

-Ftp gaat niet goed las ik ?
-mx stream kan niet ? ( heb ik niet maar toch is niet goed..)

Netgear is ook goed hoorde ik...

Maar mij gaat het er om welke is beter... en why ?

• SanderFerrari
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu al een jaar een SMC Barricade. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Leuke lampjes, VPN, NAT (firewall), configuratie via het web, je kan poorten blokken en als bachup een 56k modem er aan hangen. Heb hem gekocht op outpost.com voor $99 (ongeveer f300,- inclusief BTW, invoer en verdere shit...)

Verwijderd

Ik heb een compaq idg repeater heir staan, 2e hands voor 175,- gekocht. 24 poorts, 3 segments, seriele compoort voor configuratie. de hele fucking shebang.

Ik zo zeggen, struin eens wat in de nl.verkoop newsgroups

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

De netgear RT314 is ook aan te raden, zie meer info op www.netgear.com

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Kijk op www.practicallynetworked.com om routers te vergelijken van diverse merken.
Ik heb zelf de USR8000 van USRobotics en ben er zeer over tevreden. Met de laatste firmware update zou die ook met MXstream moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan blijven er nog 2 over

de linksys
de netgear ( http://www.netgear.com/pdf_docs/RT314.PS.FINAL.pdf )

En nu ?
netgear is denk ik meer in de richting .. maar is die beter dan de linksys

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 22:01 schreef marcje het volgende:
Ok dan blijven er nog 2 over

de linksys
de netgear ( http://www.netgear.com/pdf_docs/RT314.PS.FINAL.pdf )

En nu ?
netgear is denk ik meer in de richting .. maar is die beter dan de linksys
Wat ik niet zo goed begrijp, is dat er hier op tweakers zo weinig deskundige reacties komen op een topic als dit.
Vreemd vind ik het ook dat Linksys voor zover ik weet hier in Nederland niet verkocht wordt. Dan denk ik, dat zal wel een bepaalde (niet positieve) reden hebben.

Zelf weet ik nergens van, maar ik wil het wel graag weten.

Overigens heb ik zojuist een 7-poorts router besteld bij RS-systeme, nl de 'SMC Barricade 7008BR'. Maar vraag me niet waarom ik voor SMC gekozen heb, want dat weet ik niet.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
maarten: omdat ie een goeie prijs heeft en erg goeie functionaliteit voor die prijs? :)

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 01:41 schreef poohbeer het volgende:
maarten: omdat ie een goeie prijs heeft en erg goeie functionaliteit voor die prijs? :)
Een 4-poorts vond ik net te weinig, en deze kan ik net betalen. Ook zag ik iets van firewall. Voor het overige wacht ik gewoon af.

En oja, er waren 2 merken router een beetje in de aanbieding bij RS-systeme, en toen dacht ik 'die zullen wel het meest gangbaar zijn hier in Europa'. Dat gaf bij mij de doorslag. Ik vind het wel dom van mezelf, omdat ik meestal wanneer ik iets koop het heel goed uitzoek. Maar ik denk dat de meesten hier er ook niet veel van weten.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
Op donderdag 23 augustus 2001 00:49 schreef maarten- het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed begrijp, is dat er hier op tweakers zo weinig deskundige reacties komen op een topic als dit.
.
misschien omdat de meeste tweakers met het echte werk in aanraking komen (AKA: Cisco, Nortel, 3COM) en niet zo veel weten van dat SOHO spul. Daarom reageer ik ook niet op zo'n vraag want als ik je vertel dat je een Cisco800 thuis nodig hebt met die en die IOS versie alla 3000 gulden of meer heb je verder niks aan die info. Dat is namelijk niet waar je naar vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk..

op me werk gebruik ik ook cisco ( systeem beheer )
maar thuis wil ik gewoon even er mee spelen waarom zou ik dan 300 piek uitgeven daar kan ik veel leukere dingen mee doen..

en mischien is deze vraag ook handig voor andere mensen die ook maar max 650 ( of nog minder ? ) willen uitgeven.

en zeg nou zelf 3000 piek voor thuis is toch wel heel erg..

" Ik heb nu trouwens de Netgear besteld op aanraden van Peerke .. en verwacht hem voor 17:00 met de post , ben dus heel benieuwd of het is wat ik er van verwacht "

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
dat linksys wordt in NL niet verkocht....

in NY (waar ik was in de vakantie) had elke computerwinkel het wel gewoon in het schap staan.

was heeel errug cheap daar, een linksys 1000mbit NIC voor $99
of een 100mbit NIC voor $4.99 !!!

de routers waren ook rond de $100 maar de draadloze versies waren nog wel iets duurder. (rond de $250)

Verwijderd

Topicstarter
www.linksys.nl worden ze WEL in NEDERLAND verkocht .. voor 16:00 bestellen is volgende dag in huis

is al langer bekend volgens mij..

alleen kwam mijn oor te horen dat linksys niet echt betrouwbaar is en moet worden gezien als een soort TRUST VIRUS.. en ik heb liever iets als 3com en toen kreeg ik NETGEAR te horen..

• Muyz
De Linksys wordt *wel* verkocht in Nederland, inderdaad. Een collega van mij heeft er een en is er zeer over te spreken. Ikzelf heb voor de Vigor 2200E gekozen omdat die goedkoper is dan de Linksys en *exact* dezelfde mogelijkheden biedt. Verder leek me de support van de Vigor beter, je hoort weleens klachten mbt de Linksys support (en de firmware trouwens) Kortom: de Draytek lijkt me een prima alternatief voor de Linksys doos.

• Muyz
Op donderdag 23 augustus 2001 00:49 schreef maarten- het volgende:

[..]
Neem me niet kwalijk, maar kom dan ook met goede vragen. Iets vaags als "het moet leuke knipperende lampjes hebben" nodigt niet echt uit tot volledig technische beschrijvingen. Op goede vragen worden IMHO ook deskundige reakties gegeven.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 14:04 schreef Muyz het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk, maar kom dan ook met goede vragen. Iets vaags als "het moet leuke knipperende lampjes hebben" nodigt niet echt uit tot volledig technische beschrijvingen. Op goede vragen worden IMHO ook deskundige reakties gegeven.
En probeer de search ook eens, er is al een redelijk grote topic alleen over diverse Routers !!

Verwijderd

Netgear is wel goed volgens mij, ik heb net een 8 poorts switch van ze gekocht (fs108). Ziet er degelijk uit en heeft veel lampjes (4 per poort)(sommige mensen vinden dat nou eenmaal cool en aangezien er volgens Anandtech weinig verschillen tussen de verschillende merken switches zat kon je het beste degene nemen die je het mooist vond).

Anyway, volgens mij een goede keus, de Netgear.

Verwijderd

Ik wacht wel op de Draytek Vigor 2200W

:9~

alleen dan nog een lappie zoeken je je bent klaar :)

Verwijderd

Mag ik me hier bij aansluiten? Ook ik zoek ook zo'n apparaat en heb geen idee welke te nemen :?

In eerste instantie was m'n aandacht getrokken door de D-link DI-701 (ik heb een hub en dus maar 1 poort nodig). Die schijnt in Nederland ook leverbaar te zijn maar kost dan zo'n >400 piek.

Op Outpost.com kost ie echter 89 dollar. Inclusief shipping, handling, tax etc. komt dat op zo'n 260 piek.
Probleem is dan uiteraard dat je nog een zo'n converter nodig hebt om van 220 naar 110 volt te gaan. Maar dan nog: goedkoper dan hier.

Ik ga zaterdag naar de PC dumpdag en hoop dan wat te vinden.

Iemand nog tips? Budget is max 400....

ps: ik weet: er zijn zat alternatieven en ik heb een PC over die als router kan dienen, maar da's dus weer een 200 watt aparaat erbij dat 24x7 aan moet staan, dus daar zit ik niet op te wachten ;'(

Verwijderd

Als je mxstream hebt dan valt de linksys ook af. Blijft er nog maar eentje over zie ik...

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ik heb de SMC Barricade met 4 poorten en ik ben er heel tevreden over wat het routing gedeelte betreft. De printserver is wat brak, de drivers voor m'n Canon ondersteunen het ding niet :(

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:46
Zyxel heeft ook wel leuke dingetjes. www.zyxel.nl

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
en dan is er altijd nog linux, en als je niet weet hoe je dat aan de gang krijgt, kijk je even op www.adsl4linux.nl.
QoS is ook instelbaar natuurlijk, alsmede NAT, mooie firewall, you name it :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:15 schreef marcje het volgende:
ik wil een
*firewall ??

De NetGear FR314

Gebaseerd op de SonicWall firewall alleen goedkoper, deze schijnt rond de 650,- tezitten, de firewall is statefull en is beter dan de andere NetGears die alleen een NAT firewall hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.netgear.com/images/products/fr314.jpg

- True firewall security with Denial of Service attack prevention
- Parental controls with content filtering capability
- Complete, easy-to-understand web-based setup and configuration
- Cable/DSL sharing with integrated 4-port switch

http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=4&yrp=12&zrp=82

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:53 schreef Dawai het volgende:
Ik heb de SMC Barricade met 4 poorten en ik ben er heel tevreden over wat het routing gedeelte betreft. De printserver is wat brak, de drivers voor m'n Canon ondersteunen het ding niet :(
Gebruik de windows driver. De router ondersteunt geen bi-directionele printers of printerdrivers. Heb het bij mij ook op deze manier werkend.

Verwijderd

Ik zelf heb de sercomm ip518n :9

www.sercomm.com

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op maandag 27 augustus 2001 22:00 schreef Warez het volgende:
Ik zelf heb de sercomm ip518n :9

www.sercomm.com
Zal best een goed apparaatje zijn, maar hij ziet er niet uit.
Maybe een tip voor de eerste casemod voor routers hier op GOT?

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 00:46 schreef TomcatX het volgende:

[..]

Zal best een goed apparaatje zijn, maar hij ziet er niet uit.
Maybe een tip voor de eerste casemod voor routers hier op GOT?
Tja, zal me een worst wezenhoe me router eruit ziet.. Ik heb toevallig een leuk uitziende linksys, maar die werkt dus niet met dsl, ok hij werkt wel maar dan moet ik me modem gaan aanpassen..

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Is hier redelijk uitgebreid besproken geloof ik...

[topic=185140/1/25]

Systeem | Strava

Pagina: 1