Dimschakelaar omzetten naar draadloze schakelaar Philips Hue

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Latencie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-07-2024
Mijn vraag
Hoe kan ik een schakelaar omzetten zodat er constante stroom op mijn lamp komt te staan, die ik dan uit/aan zet met een draadloze schakelaar?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips Hue lampenen een GIRA + Senic Friends of Hue Smart Switch als schakelaar

Dit is voor mij allemaal nieuw, heb nog niet echt een topic/vraag kunnen vinden wat voor mij een oplossing zou bieden. Het lijkt mij een niet al te moeilijke opgave, heb echter zoals gezegd nul ervaring.

Beste antwoord (via Latencie op 25-11-2021 14:49)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

Koppensneller

winterrrrrr

Latencie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:32:
Mijn vraag
Hoe kan ik een schakelaar omzetten zodat er constante stroom op mijn lamp komt te staan, die ik dan uit/aan zet met een draadloze schakelaar?

Philips Hue lampenen een GIRA + Senic Friends of Hue Smart Switch als schakelaar

Dit is voor mij allemaal nieuw, heb nog niet echt een topic/vraag kunnen vinden wat voor mij een oplossing zou bieden. Het lijkt mij een niet al te moeilijke opgave, heb echter zoals gezegd nul ervaring.
In de inbouwdoos van je schakelaar de fase- en schakeldraden doorverbinden met een lasdop (voor de constante stroom), je nieuwe schakelaar er overheen installeren en in de Hue-app je schakelaar aan je lamp koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Latencie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:32:
Mijn vraag

In de inbouwdoos van je schakelaar de fase- en schakeldraden doorverbinden met een lasdop (voor de constante stroom), je nieuwe schakelaar er overheen installeren en in de Hue-app je schakelaar aan je lamp koppelen.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ehm dit is toch precies wat die Hue switch doet? Je zet de fysieke schakelaar van de lamp op aan en vanaf dat moment bedien je het met de Hue switch. Die fysieke schakelaar laat je vervolgens gewoon met rust.

• Latencie
Icephase schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:35:
Ehm dit is toch precies wat die Hue switch doet? Je zet de fysieke schakelaar van de lamp op aan en vanaf dat moment bedien je het met de Hue switch. Die fysieke schakelaar laat je vervolgens gewoon met rust.
Ik heb dus het liefst dat die oude schakelaar verdwijnt en ik 1 slimme over hou.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Icephase schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:35:
Die Hue switch heeft dezelfde form factor als een muurschakelaar, dus die monteer je in plaats van de bestaande schakelaar over de inbouwdoos. Hij kan alleen de draad niet schakelen (is ook ongewenst met slimme lampen), dus die draadjes moet je nog even doorverbinden.

• Latencie
Koppensneller schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:34:
[...]

Super, dat is idd denk ik wat ik nodig heb! Misschien een stomme vraag maar hoe zit dat met stroomverbruik? De schakelaar verplaatst zich nu eigenlijk naar de lamp zelf als ik het goed begrijp toch?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Aha ok ik dacht dat dat zo'n plakschakelaar was die je op een andere plek dan de bestaande schakelaar monteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Latencie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:45:
[...]

Super, dat is idd denk ik wat ik nodig heb! Misschien een stomme vraag maar hoe zit dat met stroomverbruik? De schakelaar verplaatst zich nu eigenlijk naar de lamp zelf als ik het goed begrijp toch?
Je hebt een klein beetje stroomverbruik als je lamp uit staat (<1W), omdat de besturingsapparatuur van een Hue-lamp natuurlijk wel aan moet staan om signalen te ontvangen. Het aan- en uitzetten van de leds wordt inderdaad in de lamp gedaan.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Staat dit niet ook in de handleiding die bij je lampen en schakelaar zit? Ik ken die FoH schakelaar zelf niet, maar volgens mij zat er bij mijn Hue materiaal toch wel een beetje uitleg.

• Latencie
Archer_VC10 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:29:
Staat dit niet ook in de handleiding die bij je lampen en schakelaar zit? Ik ken die FoH schakelaar zelf niet, maar volgens mij zat er bij mijn Hue materiaal toch wel een beetje uitleg.
Heb de lampen zelf nog niet binnen, misschien heb je wel gelijkt :). Wilde graag van te voren zo veel mogelijk alles kunnen bestellen wat ik moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Helder, het was handig geweest als je dit in je topicstart had aangegeven, dan kunnen we iets gerichter antwoord geven. Succes met de installatie!
Pagina: 1