nvme ssd advies voor legion 5 pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mojtaba
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-08-2025
Hallo allemaal

Ik zoek een?
Ik zoek een 2tb nvme ssd voor mijn legion 5 pro. Ik heb op dit moment maar 256gb in mijn laptop en dat wil ik graag uitbreiden.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 200 - 250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur. Ik wilde eerst de 970 evo plus 2tb halen maar toen hoorde ik dat die behoorlijk warm kan worden. Ik vroeg me dus toen af of ik beter een versie kan halen met heatsink maar eigenlijk weet ik niet of die uberhaupt passen in de laptop. Er is de WD Black SN750 2tb zonder heatsink en voor 100 euro meer met heatsink. De 980 pro 2tb kost 20 euro meer dan de 970 evo plus maar deze is pcie 4x en is dus eigenlijk te snel? voor mijn laptop.

Dit zijn de ssd's die me opvielen op tweakers. Als jullie andere merken of 1 van deze aanraden dan hoor ik dat graag

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een legion 5 pro (RTX 3060, 5800H) en ik wil graag de ssd gebruiken voor games maar ook alledaagse activiteiten.

Alvast bedankt voor alle hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Mojtaba op 25-11-2021 12:53 ]

Beste antwoord (via Mojtaba op 25-11-2021 13:57)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Ssd Best Buy Guide - Oktober 2021 :)

Mmmm, heb je misschien iets meer informatie / uitzoekwerk / andere SSD's gevonden sinds Mojtaba in "Lenovo Legion 5, 5 Pro, 7 2021: Ervaringen en discussie" ? Want met een weekje zelf onderzoeken en (onder andere) YT kijken, zou ik in ieder geval verwachten dat je in dit topic meldt hoe druk / veel je je SSD gebruikt / belast en "waarom" je dus bang bent dat bepaalde temperaturen gehaald worden en/of welke snelheden je graag wil hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door MAX3400 op 25-11-2021 12:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mmmm, heb je misschien iets meer informatie / uitzoekwerk / andere SSD's gevonden sinds Mojtaba in "Lenovo Legion 5, 5 Pro, 7 2021: Ervaringen en discussie" ? Want met een weekje zelf onderzoeken en (onder andere) YT kijken, zou ik in ieder geval verwachten dat je in dit topic meldt hoe druk / veel je je SSD gebruikt / belast en "waarom" je dus bang bent dat bepaalde temperaturen gehaald worden en/of welke snelheden je graag wil hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door MAX3400 op 25-11-2021 12:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mojtaba
Ik weet niet specifiek welke snelheden en temperaturen ik wil bereiken. Ik kan bijvoorbeeld wel zeggen 3200mbs read ofzo maar dan weet ik eigenlijk niet eens wat ik zeg. Ik zal mijn ssd vooral gebruiken voor games zoals cyberpunk, horizon zero dawn.

Ik hoorde via een discord channel voor mensen met een legion laptop dat de 970 evo plus heel warm wordt ook als je niks doet. Ik ben toen gaan googlen naar "970 evo plus 2tb overheating". Dan krijg je natuurlijk allemaal posts met precies dat dus confirmation bias. Ik dacht dus dat ik hier verder zou vragen en dit keer in de componenten forum. Je best buy guide is al super behulpzaam!

Ik vroeg me nu alleen af of je misschien wist of een ssd met heatsink sowieso past in mijn laptop ( ik neem aan dat ze daar wel voor gemaakt zijn natuurlijk).

• Mojtaba
MAX3400 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:52:

Ik heb uiteindelijk toch besloten de 970 evo plus te halen hahah. Gelukkig gewacht want ik heb het via alternate voor 173 euro gehaald met verzendkosten! Bedankt voor de hulp. Nu nog kijken hoe ik de ssd monteer... misschien toch maar aan een professional overlaten.