Kortsluiting in switch

Pagina: 1
Acties:

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:55
Ik heb sinds enkele jaren een ubiquiti 16 poort poe switch. Eergisteren werkte hij plots niet meer. Ik heb hem open geschroefd en de voeding eens doorgemeten en die leverde geen output (gelijk) stroom meer.

Ik heb dus een nieuwe voeding besteld (meanwell LRS-150-48) en aangesloten. Deze voeding ook nagemeten en die geeft netjes 52 volt (na lichtjes verhogen van de spanning).

Echter als ik de DC stekker op het bord van de switch aansluit, gaan de fans héél even draaien maar begint de connector direct te knetteren (met blauwe flitsen en geluid).

Ik vraag me af: wijst dit sowieso op een kortsluiting in de connector? Of is het ook mogelijk dat elders op het bord iets mis is? Mij lijkt dit laatste onwaarschijnlijk omdat anders de connector niet zo knetteren denk ik.

Bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Netwerken.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mag duidelijk zijn dat het bord defect is en dat de vorige voeding uitgefikt is en dat bij deze dat ook staat te gebeuren. Ook electronica slijt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37

BCC

Minder stroom erop zetten en kijken met een warmtecamera waar de kortsluiting zit (of de au test met je vinger). Dat component vervangen en opnieuw testen.

Maar de kans is groot dat er ergens verderop kortsluiting zit en dat de connector flink op z'n donder heeft gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door BCC op 25-11-2021 13:48 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.