Vraag

• Kevin13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Mijn vraag

Hallo Allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik een topic start, ik heb namelijk een W10 Virtual image waar ik een aantal instellingen heb aangepast (1 user), ik wil ervoor zorgen dat bij het opnieuw opstarten de W10 image naar fabrieksinstellingen wordt gebracht maar dat de aangepaste instellingen blijven staan.

Zelf heb ik dit geprobeerd met Windows Configuration Designer, alleen kom ik hier niet verder.
Ik kan namelijk niet de juiste setting vinden.

Mijn vraag is of jullie mij in de juiste richting kunnen duwen :) ?

Alvast bedankt!

Groetjes
Kevin

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:20
Jij doelt denk ik op de Windows Out Of Box Experience (OOBE) doormiddel van een sysprep

Dit is het commando %WINDIR%\system32\sysprep\sysprep.exe

Leesvoer: https://docs.microsoft.co...tallation?view=windows-11

[ Voor 41% gewijzigd door HKLM_ op 25-11-2021 11:52 ]

Cloud ☁️

• Kevin13
@HKLM_ , bedankt voor je bericht.
Dat durf ik niet te zeggen, maar blijven de default instellingen wel hangen Zoals (Background,software) bij sysprepppen

Ik noem even een voorbeeld, je hebt 10 medewerkers, de medewerkers loggen in met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord (op security niveau niet veilig maar goed). stel dat medewerker 1 wat bestanden heeft gedownload dan moeten deze na het afmelden worden gewist, maar de default instellingen moeten blijven staan.

• HKLM_
Met een sysprep blijven instellingen en software bestaan maar dan is dit niet wat je zoekt. Jij zoekt denk ik meer iets wat je Image opnieuw Deployment of het user profiel web gooit. Wat voor voor VDI omgeving ga je draaien?

Cloud ☁️

• Kevin13
Als syspreppen beschikt om settings op te slaan dan is dat de oplossing, ik gebruik geen VDI omgeving.

Bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Mandatory Profile" eens onderzoeken?

Of, als het echt virtueel is/blijft; snapshot maken bij opstarten van de VM, als iemand aflogt de VM automatisch laten rebooten/shutdownen en een wmi-event eraan hangen om het snapshot te verwijderen en nieuwe te maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HKLM_
Kevin13 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:16:
Als syspreppen beschikt om settings op te slaan dan is dat de oplossing, ik gebruik geen VDI omgeving.

Bedankt!
Maar je wil je gebruikers toch niet telkens door het OOBE menu laten hobbelen?

Cloud ☁️

Pagina: 1