Bluetooth op verouderd HiFi-systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Vraag

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Beste forum-leden

Ik heb een verouderd HiFi-systeem type LG ht33s-dp staan (2x speaker + subwoofer) die ik graag een nieuw leven zou willen inblazen met bluetooth-functionaliteit. Ik weet dat hier talloze oplossingen voor op de markt zijn, maar als absolute leek in het audio-wereldje had ik graag beroep gedaan op jullie advies.

De controller van het HiFi-systeem heeft enkel volgende aansluitingen:

- HDMI out
- Component video out
- Optical in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKSysZIRryZ_7TNPTHllLNJqSpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrfeTUuT66RwN1DrRBeOrEwA.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vragen:

- Enkel de optical aansluiting geeft "in" aan, betekent dat dat optical dan de enige optie is voor het aansluiten van de bluetooth-module?
- kunnen jullie en bepaalde module aanbevelen?

Alvast bedankt

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-08 09:56

FeaR

In GoT we trust

Daan5000 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:52:
- Enkel de optical aansluiting geeft "in" aan, betekent dat dat optical dan de enige optie is voor het aansluiten van de bluetooth-module?
Ja

Edit:
De handleiding spreekt ook nog van "AANSLUITING DRAAGBAAR" aan de zijkant. Zo te zien een 3,5 mm jack. Denk dat die optie goedkoper zal zijn. Google geeft mij behoorlijk goedkope hits op termen als "Bluetooth" en "3,5 mm jack".
- kunnen jullie en bepaalde module aanbevelen?
Wetende dat optisch en 3,5 mm jack mogelijk is, wat heb je zelf al gevonden? Topics in deze vorm zijn op GoT niet de bedoeling.

Edit:
Eigenlijk betreft dit aankoopadvies en zou dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies verhuisd moeten worden. Ik ga het topic echter sluiten. Het antwoord op de initiële vraag heb je, de zoektocht is nu aan jou. Als je een short list hebt en daar informatie over wilt open dan een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies (let op de template).

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 25-11-2021 11:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.