[JavaScript] Dynamische Tree

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb weinig verstand van JavaScript, maar kan wel een beetje programmeren, dus ik dacht, ik ga een Explorer achtige Tree maken om het te leren. In de meeste voorbeelden die ik gevonden heb is de structuur van de tree en alle content echter statisch, m.a.w. van te voren hard ingevoerd. Da's heel mooi, maar daar heb ik niks aan. Heb namelijk een PHP script geschreven dat dynamisch boomstructuurtjes kan bouwen vanuit een relationele database. De vorm van de boom is afhankelijk van de keuzes die de gebruiker maakt. Werkt allemaal als een tierelier, maar ik heb geen zin om de 'state' van de tree serverside te cachen of steeds opnieuw te genereren, met alle page refeshes en traagheid van dien.
Dus vroeg ik me af of het mogelijk is om de inhoud van een DHTML layer dynamisch te genereren door het aanroepen van een PHP scriptje. Zoiets als (let wel, xtreme JS newbie!) layer.content = "getchildren.php?parent=1".
Ik zie dat ze het op MSDN wel gefixed hebben:
http://www.msdn.microsoft.com/library
Als je daar een tree-element openklapt zie je de browser laden en duurt het ff voordat de subelementen verschijnen, maar als je daarna dat ding open/dicht klapt gaat het heel snel. Maar ik weet niet of dit JavaScript of VBScript of whatever is en of het dus kan met JS. Iemand?

Verwijderd

layer.src ?

En layer is voor NS he, niet echt mooi dus.

• Genoil
ja ik zag net iets over iframe
daar moet het mee kunnen op zowel ns6 als ie5? (kheb professionele schijt aan ie4 en ns4, dus dat boeit me niet)

Verwijderd

Yep iframe, is voor IE en Netscape 6.

Ik vind hem wel handig jah..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik ben net met een scriptje bezig dat gebruikt maakt van
xmlobject.load('blah.xml')
en de datasrc en datafld-attributes.

zoek op msdn op data binding en je komt veel tegen :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Genoil
Het probleem met mijn tree is dus dat ie enorm groot kan worden (a la formaat van de msdn library tree), dus met 1 grote xml file gaat het niet lukken. steeds kleine xml filetjes is een mogelijkheid, maar da's imho alleen maar overhead.
Inmiddels werkt het ding al een klein beetje, alleen moet ik nu ff Javascript OO leren, anders kan ik de 'state' van de tree niet opslaan. Steeds opnieuw opbouwen is dus juist wat ik niet wil...

Verwijderd

Genoil, heb je hier al een oplossing voor. Ik heb ook een PHP script geschreven waarmee ik structuur uit kan lezen en dit giet ik dan in een javascript, zodat ik niet telkens hoef te refreshen. Probleem is nu dat de tree gigantisch groot aan het worden is en dat je de melding krijgt van Internet explorer dat het script te groot is en dat de Internet explorer hierdoor traag kan reageren.

Ik zoek dus een mooie oplossing tussen server- en clientside. Iemand ervaring hiermee?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Fijn dat je een oplossing hebt, maar 't topic is al 2 jaar oud :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.