Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik ben een beetje aan het spelen geslagen met wat slimme apparaatjes in huis. Ik ben begonnen met wat KlikAanKlikUit producten om wat slimme oplossingen te gebruiken, maar vind de producten hiervan (KaKu) toch af en toe wat instabiel.
Wat wil ik bereiken (zoal):
* Uitlezen van het energie gebruik (gas\stroom etc.)
* Sensor bij binnen komen via deur en automatisch lamp aan gaat (en na x minuten weer vanzelf uit gaat)
* Stopcontacten via app aan\uit kunnen schakelen
* Rookmelders die bericht geven als er iets mis gaat
* Energieverbruik per apparaat
* Lampen via app kunnen bedienen (remote) etc. etc.
* Wellicht ook wat camera's
* En ook slimme thermostaten is een optie (heb nu een Honeywell systeem maar daar ben ik niet tevreden
over daar de knoppen de ventielen van de radiators niet goed sluiten)
Op zich geen hocus pocus. Maar ben geïnteresseerd naar een gebruiksvriendelijke, stabiele oplossing zonder al te veel code te hoeven tikken.
Wat gebruiken jullie zoal als smart home oplossingen? Wat is er te krijgen op de markt aan slimmigheden en een bewezen staat van dienst hebben?
Ik ben een beetje aan het spelen geslagen met wat slimme apparaatjes in huis. Ik ben begonnen met wat KlikAanKlikUit producten om wat slimme oplossingen te gebruiken, maar vind de producten hiervan (KaKu) toch af en toe wat instabiel.
Wat wil ik bereiken (zoal):
* Uitlezen van het energie gebruik (gas\stroom etc.)
* Sensor bij binnen komen via deur en automatisch lamp aan gaat (en na x minuten weer vanzelf uit gaat)
* Stopcontacten via app aan\uit kunnen schakelen
* Rookmelders die bericht geven als er iets mis gaat
* Energieverbruik per apparaat
* Lampen via app kunnen bedienen (remote) etc. etc.
* Wellicht ook wat camera's
* En ook slimme thermostaten is een optie (heb nu een Honeywell systeem maar daar ben ik niet tevreden
over daar de knoppen de ventielen van de radiators niet goed sluiten)
Op zich geen hocus pocus. Maar ben geïnteresseerd naar een gebruiksvriendelijke, stabiele oplossing zonder al te veel code te hoeven tikken.
Wat gebruiken jullie zoal als smart home oplossingen? Wat is er te krijgen op de markt aan slimmigheden en een bewezen staat van dienst hebben?