Toon posts:

Schroef moederbord of netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Craain
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 28-11 07:40
Mijn vraag
hoe vast te zetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Moederbord is Asrock Desk Mini H 470
- Intel Wifi 6 AX200

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geprobeerd om netwerkadapter vast te zetten op moederbord door midden van schroef wat het kennelijk niet is gelukt. Zie bijgevoegde afbeelding.

Geel omcirkeld: is het deze schroef om punt (rood omcirkeld) vast te schroeven of moet het andere schroef zijn? Bij blauw omcirkeld (voor ssd harde schijf) is het wel geval.

Beste antwoord (via Craain op 25-11-2021 23:08)

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:54
Die standof er even uitdraaien en met een scherp mesje wip je de folie er zo af.

Oké, gelukt dus!

[Voor 11% gewijzigd door Sa.Tan op 25-11-2021 22:53]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerlijk gezegd? Ik zou me er geen seconde druk over maken dat je geen schroefje hebt die de Intel-kaart in het rode schroefgat kan vastzetten.

Tenzij je elke dag je PC oppakt, in een rugtas gooit en continu op pad bent, zie ik geen echte reden dat de Intel zomaar uit het M.2-slot kan losgaan uit zichzelf.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Craain
MAX3400 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:07:
Eerlijk gezegd? Ik zou me er geen seconde druk over maken dat je geen schroefje hebt die de Intel-kaart in het rode schroefgat kan vastzetten.

Tenzij je elke dag je PC oppakt, in een rugtas gooit en continu op pad bent, zie ik geen echte reden dat de Intel zomaar uit het M.2-slot kan losgaan uit zichzelf.
Maar dan komt hij tegen ssd schijf aan... Is juist denk ik niet goed?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-12 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

De schroefjes horen bij het moederbord te zitten in de verpakking.

Als dat niet zo is moet je uitvogelen wat voor schroefjes het zijn en die bij ergens bestellen/kopen.

I reject your reality and substitute my own

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:50
Als de schroefjes passen in dat gat zal het wel ervoor bedoelt zijn.
Wanneer je de WiFi kaart hebt vast gezet en het SSD plaatst even kijken of de schroef contact maakt met de SSD. Zo niet lekker aansluiten, anders inderdaad even ander schroef proberen te regelen.

Dus eerst kijken hoe ver je komt en niet eerst in problemen denken. Want er zou voldoende ruimte moeten zitten tussen de 2 kaartjes.

• Craain
Ik heb het geprobeerd, het schroef kan er niet in (rood omcirkeld). De bovenzijde van deze rood omcirkeld is glad. volgens mij mist deze een stuk, zie blauw omcirkeld. Deze blauw omcirkeld, stuk zilver gekleurd moet volgens mij eerst in rood omcirkeld geplaatst worden zodat het schroef in kan? Zo ja waar kan ik deze bestellen?

• Fore!
Als ik zoek naar afbeeldingen van dit moederbord is dit precies zoals het hoort te zijn:
https://www.google.com/se...Q0M&imgdii=u9Tg3KRtZiiYTM

Toevallig stond een link van Tweakers er ook tussen:
productreview: ASRock DeskMini H470 Series review door yorroy

Ik zou rustig kijken voor de juiste schroefjes bij een hobby zaak.

Zit er overigens wel schroefdraad in, kun je dat zien?

[Voor 4% gewijzigd door Fore! op 25-11-2021 17:57]

• Craain
Ja er zitten een aantal schroeven in een doos maar ik kan ze niet erin. Vervolgens heb ik de bovenzijde van die rode omcirkeld gevoeld en het voelt glad aan alsof er geen gaatje in zitten.

YouTube
YouTube: YouTube
2:14 zie je een andere kleurtje, zilver.

[Voor 23% gewijzigd door Craain op 25-11-2021 18:14]

• Fore!
Nou deze krijg je kado, ik heb de handleiding erop nagezocht. Ik denk dat er van oorsprong dus wel een schroefje had bij moeten zitten in de doos die je mogelijk kwijt bent.

https://download.asrock.c...kMini%20H470%20Series.pdf
bladzijde 18 enkele plaatjes hoe deze module geïnstalleerd moet worden.

Wellicht kun je nog een draadstaal en aan 2 kanten een moertje eraan draaien of klein boutje gebruiken en zo bevestigen. (als je geen geschikt schroefje kan vinden).

Wellicht hebben andere Tweakers nog alternatieve ideeën om je Wi-Fi module aan het bord te klemmen.

• Sa.Tan
Zit er bij die rood omcirkelde standof geen gele beschermingsfolie op? Was bij één van mijn MB's wel het geval. Je spreekt ook over dat hij aan de bovenkant glad aanvoelt.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01-12 21:47

Damic

Afwezig soms

Sa.Tan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:38:
Zit er bij die rood omcirkelde standof geen gele beschermingsfolie op? Was bij één van mijn MB's wel het geval. Je spreekt ook over dat hij aan de bovenkant glad aanvoelt.
Jup dat lijkt kapton tape

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Craain
Sa.Tan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:38:
Ja zoiets... Is er wat ik moet doen? Hij voelt glad aan... Ik heb ook een tandenstoker erop gedaan en kon er niet in... Het voelt glad aan...

Klopt! Hij is eraf!!! Thanks!

[Voor 3% gewijzigd door Craain op 25-11-2021 22:52]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Sa.Tan
Die standof er even uitdraaien en met een scherp mesje wip je de folie er zo af.

Oké, gelukt dus!

[Voor 11% gewijzigd door Sa.Tan op 25-11-2021 22:53]

• Craain
Sa.Tan schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:52:

Oké, gelukt dus!
Het is gelukt! Bedankt allemaal 👍🏻👍🏻👍🏻 (1000x)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee