Wat ga je met je laptop doen?
We hebben nu nog twee desktops, maar de oudste zoon moet straks waarschijnlijk zijn basisschoolwerk doen in de aankomende lockdown. Zit nu in klas 4. Daarnaast is het wel handig als mijn vrouw haar Photoshop en Lightroom erop kan doen in de vakantie.
Wat is je budget?
Niet echt een max, moet een beetje redelijk zijn vs wat het levert.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen op vakantie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen ACER. Slechte ervaring in het verleden en ik zet bedrijven dan op mijn "nooit meer" lijst.
Ik heb nu dit criteria:
https://tweakers.net/lapt...1EQguTkVj16VNta99JAmev6Dw
En deze lijkt me best goed:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5005TMH)
Black friday korting bij coolblue.
Ik ben verrast over hoe weinig extra performance er echter zit in nieuwe processoren.
Onze desktops zijn i5 3570 met 16GB uit 2013. En als ik dat vergelijk met een Ryzen 5 5600H is de performance gain maar zo'n 50%.
Geen ramp want die i5 3570 is nog snel genoeg, maar toch verrassend.
Zien mensen nog betere deals? Zie ik wat over het hoofd qua performance?
We hebben nu nog twee desktops, maar de oudste zoon moet straks waarschijnlijk zijn basisschoolwerk doen in de aankomende lockdown. Zit nu in klas 4. Daarnaast is het wel handig als mijn vrouw haar Photoshop en Lightroom erop kan doen in de vakantie.
Wat is je budget?
Niet echt een max, moet een beetje redelijk zijn vs wat het levert.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen op vakantie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen ACER. Slechte ervaring in het verleden en ik zet bedrijven dan op mijn "nooit meer" lijst.
Ik heb nu dit criteria:
https://tweakers.net/lapt...1EQguTkVj16VNta99JAmev6Dw
En deze lijkt me best goed:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5005TMH)
Black friday korting bij coolblue.
Ik ben verrast over hoe weinig extra performance er echter zit in nieuwe processoren.
Onze desktops zijn i5 3570 met 16GB uit 2013. En als ik dat vergelijk met een Ryzen 5 5600H is de performance gain maar zo'n 50%.
Geen ramp want die i5 3570 is nog snel genoeg, maar toch verrassend.
Zien mensen nog betere deals? Zie ik wat over het hoofd qua performance?