Vraag

• theoz56
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 01-12 00:41
Hallo allemaal, ik zit met een dilemma waarvoor ik hoop wat nuttige meningen aan te treffen.

Het zit zo: ik werk al bijna 10 jaar bij dezelfde werkgever (een ontwikkelbedrijf voor industriële toepassingen). Het bedrijf waarvoor ik werk is sinds ik er begonnen ben flink gegroeid en ik sta min of meer bovenin de organisatie. Het klinkt wat arrogant, maar ik weet dat ik voor een belangrijk deel verantwoordelijk ben voor de groei van de afgelopen jaren.

De organisatie loopt redelijk tot goed. Vooral financieel gaat het erg lekker en ook onze klanten zijn erg tevreden. De laatste tijd is de cultuur er nogal op achteruit gegaan. Er wordt flink ge-elleboogt. De spanningen lopen soms flink op en veel onrust komt van de hoogste niveau's. Corona helpt ook een handje mee, mensen staan tegenover elkaar en alle lagen van de organisatie doen mee. Ik weet vaak niet wat ik ervan vind. Sommige dagen dan kom ik trots thuis en andere dagen bedenk ik me dat ik niets liever zou doen dan iets nieuws zoeken of zzp'er worden.

Door wat geschuif in de organisatie krijg ik de kans geboden om aandelen te kopen. Ik weet nog niets van bedragen, maar ik ben wel al na aan het denken of ik hier in moet stappen. Eigenlijk ben ik op zoek naar advies. Is het slim om me verder in een bedrijf te graven waarmee ik een haatliefdeverhouding heb? Als iemand ervaring hiermee heeft wil ik ook wel graag weten hoe dat is verlopen.

Alle reacties

• Djordjo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Hoe kijk je er zelf tegenaan? Wat wil je met die aandelen bereiken? Gaat het je om het geld; dat je beloond wil worden voor de meerwaarde die je het bedrijf geeft?

Of gaat het je om zeggenschap, dat je sturing aan het bedrijf wil geven? Hoe kan het dat je zegt bovenin de organisatie te staan en niets doet of kan doen aan de 'onrust van de hoogste niveaus'? Heb je het idee dat die aandelen daar verandering in brengen?

• theoz56