Garantie geldig na hardware aanpassing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrvav
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-12-2021
Ik heb al zo'n 1,5 jaar een HP Pavilion All-in-one PC. Deze heeft aan de achterkant een behuizing die eraf gehaald kan worden. Dit heb ik af en toe gedaan om de ventilator van stof te ontdoen met perslucht.

Vorige week heb ik een extra werkgeheugenkaart toegevoegd. Hiervoor heb ik de instructies van HP gevolgd. Net zoals gebruikelijk moest ik de behuizing eraf klikken en het metalen EMI-schild erafschroeven om bij de slots te komen. Dit was dus allemaal aan de achterkant en ik heb verder niks aan het scherm aangepast of losgehaald.

Een dag later kwamen er af en toe strepen op het scherm en verkleurde het scherm soms. Ik wist niet zeker of dit met de hardware upgrade te maken had, maar voor de zekerheid heb ik de extra geheugenmodule er weer uitgehaald. Nu krijg ik helemaal geen beeld meer. Het scherm geeft nog wel 'licht'. Ik snap niet wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Ik heb niks aangeraakt of los moeten halen wat met het scherm of de graphics te maken heeft. Na het losschroeven van de de behuizing kon ik zo bij de slots.

Als ik een reparatie aanvraag, krijg ik dan nog problemen met het feit dat ik de computer heb 'opengemaakt' om de RAM toe te voegen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In de basis zeg ik: je hebt garantie.

Als je de goede & correcte instructies gevolgd hebt, heeft HP hopelijk erover nagedacht dat je je scherm niet kan slopen.

Uiteindelijk is het ook zo: als HP zegt dat je geen garantie meer hebt, dan zullen ze dat vrij goed moeten bewijzen met, bijvoorbeeld, fotos van schade. Maak dus nogmaals je PC open en fotografeer zelf oooook even de status van alle onderdelen.

En als ie toch open is, kijk meteen even of je toch niet per ongeluk een kabeltje losgetrokken hebt ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Origineel ram terugplaatsen, en klacht melden bij verkoper. Vertel niet dat je zelf hebt gesleuteld. Met HP heb je niets te maken, als zij geen verkoper zijn. misschien niet chique, maar zo maak je de meeste kans op reparatie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hackus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:04:
Vertel niet dat je zelf hebt gesleuteld.
.... misschien niet chique, maar zo maak je de meeste kans op reparatie
Ja want een smetteloos schone all-in-one zonder stof en volledig met perslucht geschoond komt dagelijks voor?

"Verkoper" leest even SMART-waarden uit en vraagt zich dan niet af waarom een smetteloos PC'tje al 413 een power-up gehad heeft en de disk pak'm beet 1500 uur gedraaid heeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:36
MAX3400 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:59:
In de basis zeg ik: je hebt garantie.

Als je de goede & correcte instructies gevolgd hebt, heeft HP hopelijk erover nagedacht dat je je scherm niet kan slopen.

Uiteindelijk is het ook zo: als HP zegt dat je geen garantie meer hebt, dan zullen ze dat vrij goed moeten bewijzen met, bijvoorbeeld, fotos van schade. Maak dus nogmaals je PC open en fotografeer zelf oooook even de status van alle onderdelen.

En als ie toch open is, kijk meteen even of je toch niet per ongeluk een kabeltje losgetrokken hebt ;)
Hij heeft garantie... Maar waarschijnlijk is het een gebruikersfout en zal het toch niet gratis gerepareerd worden.. wat logisch is, want een EMI schild eraf schroeven zou geen problemen moeten kunnen oplossen.