SMS Gateway + SMS Forward functie (cloud-based)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben al uren op zoek naar een SMS Gateway dienst (liefst NL cloud-based) die de volgende functionaliteiten kan bieden:
- losse SMS versturen naar een(/meerdere) ontvanger(s) <- die is niet zo spannend, dat kan elke dienst
- SMS ontvangen en het SMS bericht doorsturen per email en sms naar andere ontvangers <- hier gaat het om

De casus is vrij simpel:
- Android toestel in gebruik die enkel dienst doet als SMS ontvanger
- SMS wordt ontvangen op het toestel en wordt direct geforward naar een aantal ontvangers en ook als email verstuurd naar meerdere ontvangers (SMS Forwarder app)
- Ik wil af van dat Android toestel en zo'n optie ergens onderbrengen bij een online dienst die dezelfde functionaliteiten aankan

Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 23:37
Volgens mij kun je dit in MessageBird prima in een flow gieten.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:29
Totaal geen verstand van/ervaring met SMS spullen. Maar kan je die mail sturen niet anders regelen? De opdracht om de SMS te versturen komt uit een ander systeem neem ik aan? Kan je niet vanuit daar direct de opdracht geven om een mail te versturen?

Misschien iets meer vertellen over de gedachte erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Craven schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:32:
Totaal geen verstand van/ervaring met SMS spullen. Maar kan je die mail sturen niet anders regelen? De opdracht om de SMS te versturen komt uit een ander systeem neem ik aan? Kan je niet vanuit daar direct de opdracht geven om een mail te versturen?

Misschien iets meer vertellen over de gedachte erachter.
De gedachte erachter is ook vrij simpel, het zijn losse boxen & centrales die enkel en alleen via SMS communiceren en dus niet internetafhankelijk zijn. Dus de flow is: Box geeft melding (zeg een brandmelding bv) -> SMS naar het Android toestel -> Forward naar verschillende medewerkers zodat ze direct actie kunnen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 18:10
Alleen gebruikt voor verzenden, maar kan ook ontvangen..
https://www.cm.com/nl-nl/sms/sms-gateway-api/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb wel zakelijk ervaring paar jaar geleden; ook internationaal. Er worden specifieke routes ingesteld per nummer/Telco. Routering wordt bijna altijd goedkoopste gepakt int, moet je goede afspraken over maken.
Als de (int) klant gaat zeuren wordt de routering omgezet/test

In Nederland kan je niet echt een blauwtje lopen. Alleen bij klanten die bv recent nummer behoud hebben aangevraagd tav een bepaald nummerblok.
Internationaal waren er vroeger bergen te verdienen. Is nu flink goedkoper.

Messagebird (voorheen/ zakelijk Mobile Tulip) is er een van de eerste, die zijn prima. Je kan ook gebruik maken van derden ( die pakken vaak zelfde routering via
MB....). :)

Die android is wel een spof en het gaat niet direct om hele grote frequente aantallen? Voor die paar cent kan je beter het direct in verzendlijst regelen. Alleen het onderhoud...

[ Voor 19% gewijzigd door dr.nld op 24-11-2021 19:07 . Reden: voorheen MB ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 23:37
Z-Dragon schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:32:
Volgens mij kun je dit in MessageBird prima in een flow gieten.
Ik heb het nog even gecheckt, en inderdaad geen enkel probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9Z5yiUvAoHlT0XO6RL0IPcuBTA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A7B0QPVURKJzsJcL05ZISh4w.png?f=user_large

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
dr.nld schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:57:
Die android is wel een spof en het gaat niet direct om hele grote frequente aantallen?
Spof ja, daarom wil ik er ook van af :) MessageBird had ik wel gezien maar niet goed gezocht dat deze dus ook SMSjes kan forwarden. Ik ga er naar kijken. Thnx voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Niet helemaal wat je zoekt, maar ik heb het opgelost met een Teltonika 4G routertje voor wat betreft SMS2Mail.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1