LG 65EF950V OLED upgraden nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Hallo,

Ik heb nu bijna 5 jaar een LG 65EF950V.
Is eigenlijk een top ding, enige jammere is dat de zender logo's zijn ingebrand. Dit zie je alleen als het scherm even 1 kleur is.

Nu ben ik mijn huis wat aan het restylen en wil ik de TV strak tegen de muur hangen ipv. op de poot hebben staan.

Daarnaast vind ik ambilight eigenlijk wel heel mooi.

Ik overweeg dus om wellicht de TV eens te vervangen. Ook een reden hiervan is dat ik dan mijn huidige OLED nog goed kan verkopen en ik dan weer een nieuw model heb en voor deze nog wat geld krijg, ipv nog een paar jaar wachten tot hij misschien stuk is en niks meer heb.

Ik zat te kijken naar de volgende modellen van Philips: 65OLED855, 65OLED935 of 65OLED806.

Nu is het beeld op wat ik nu heb al erg goed, maar heeft zo'n nieuwere OLED nog beter beeld of is dat verwaarloosbaar? Dus heb ik er buiten het feit dat het dan Ambilight wordt verder nog nut van?

Ik gebruik een Chromecast en een Telfort TV ontvanger. Verder geen software van de TV zelf oid.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat er sedert de EF950V voornamelijk aan de beeldkwaliteit verbeterd is, is helderheid bij HDR, de beeldverwerking, ondersteuning van 120Hz en dan is het lijstje volgens mij volledig. Je kunt dus nóg beter beeld verwachten, maar verwacht tegelijkertijd geen wonderen: Je krijgt grotendeels de beeldkwaliteit die je gewend bent, net ietsje beter. Wel zijn ze stukken beter bestand tegen inbranden, ik denk dat daar de meeste vooruitgang is geboekt.

Belangrijk te beseffen is dat als je van LG naar Philips overstapt, dat een overstap is van WebOS naar Android. Niets ten nadele van de één of ander, maar het is anders en het heeft grote gevolgen voor de smartfunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom geen LG 65G-serie? Die hoort juist plat aan de muur en een betere review dan dat kon ik voor OLED niet vinden in jouw prijsrange, lijkt het zo.

Eventueel Sony overwogen? Ja/nee? Waarom wel Philips?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ambilight, staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn voldoende "ambilight projectjes" mogelijk op elke HDMI-poort van elke andere tv / device . En ook nog eens met meer ledjes en/of instellingen.

Vandaar mijn vraag (en gok); het budget ligt richting de 1800 tot 2000 ongeveer. Daar kan je veel OLED in kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
MAX3400 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:40:
[...]

Er zijn voldoende "ambilight projectjes" mogelijk op elke HDMI-poort van elke andere tv / device . En ook nog eens met meer ledjes en/of instellingen.

Vandaar mijn vraag (en gok); het budget ligt richting de 1800 tot 2000 ongeveer. Daar kan je veel OLED in kopen.
Jep, gaat inderdaad om ambilight.
Heb wel die doe het zelf kits gezien, maar was een beetje bang dat dat een stuk minder is dan de echte.. Maar dat is dus niet zo van wat ik uit jouw verhaal op maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:03
detim schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:59:
[...]

Jep, gaat inderdaad om ambilight.
Heb wel die doe het zelf kits gezien, maar was een beetje bang dat dat een stuk minder is dan de echte.. Maar dat is dus niet zo van wat ik uit jouw verhaal op maak?
Mja, dat ligt er wel erg aan, het kan zeker beter als de ingebouwde oplossing, maar het kent ook zeker wel zijn nadelen. Philips heeft het gewoon mooi ingebouwd, en je hebt er verder geen omkijken naar. Ideaal, maar Ambilight aan de onderzijde van de tv ontbreekt vaak bijv.

Ben zelf bezig met "Ambilight" maken achter mijn LG C9 oled tv. Voordeel is dat je zelf kan bepalen waar je leds wilt hebben, en hoeveel zones je wilt. Nadeel is dat dingen als hdr/dolby vision materiaal voor nu nog wat meer prutsen is, en dit alleen bij extern materiaal werkt in mijn geval (dus niet met de smart apps op de tv). Ik doe dit alleen nog via mijn mediaspeler (shield), wellicht dat dit met androidtv op de philips ook werkt, maar dan vallen Netflix/disney+ ook automatisch af ivm drm beveiliging en is de meerwaarde dus beperkt...

Andere oplossing die mijn zwager toevallig heeft gekocht is de ambilight strip voor philips hue. Deze is ook te doen via een app op android tv, maar dan weer geen drm bronnen. En tevens heeft deze maar 7 zones uit mijn hoofd. Dat betekend dat je links & rechts maar 2 verschillende kleuren hebt maximaal, en bovenzijde 3. Persoonlijk vindt ik dat wat weinig, maar dat is persoonlijk. Tevens is die strip relatief duur, zeker als je de officiele hdmi box er tussen wilt hebben zodat je andere bronnen (dvd/blu-ray speler, console) wordt dit heel erg prijzig. Tevens heb je dan geen hdmi 2.1...

Specs!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:05

JTfoto

Work hard

De beeld kwaliteit van de OLED tv's is wel iets beter geworden, zeker omdat je ook nog eens ondersteuning voor Dolby Vision erbij krijgt. Ook is het geluid wat prettiger mocht je daarnaast geen systeem hebben staan. Tot slot is een goede reden om te upgraden de snelheid van de menu's, dat gaat bij de nieuwe modellen echt een stukje beter.

Voor de rest denk ik dat je niet al te hoge verwachtingen moet hebben, maar bovengenoemde punten kunnen best voldoende zijn als je echt behoefte hebt aan een upgrade.
Pagina: 1