Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe laptop nodig en na enige tijd zoeken wil ik een keuze maken uit één van de twee onderstaande:
Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 (BLACK FRIDAY DEAL €1.149 naar €977)
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 (82MS001UMH)
Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14IHU5 (BLACK FRIDAY DEAL €1.249 naar €939)
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14IHU5 (82NC000YMH)
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor werk (grote Excel bestanden, Teams/Skype en in het kader van thuiswerken VMware Horizon, Citrix Gateway etc.)
Verder zal ik er af en toe een film/serie op kijken en het zou leuk zijn om ook af en toe te kunnen gamen (bijv. zoiets als Back 4 Blood).
De laptops zijn in veel opzichten erg gelijkwaardig dus vraag ik mij af wat een betere keuze is?? (en waarom
)
De verschillen:
CPU: AMD Ryzen 7 5800H <---> Intel Core i7-11370H
Aantal cores: 8 cores <---> 4 cores
Geheugensnelheid (DDR): 3.200MT/s <---> 4.266MT/s
Videokaart: Radeon RX Vega 8 <---> Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs
Daarnaast beschikt de Intel Core i7-11370H versie nog over 2x een Thunderbolt 4 aansluiting.
(Wat is hier het voordeel van???)
Wat verder misschien nog nuttig is om te weten:
-mijn huidige monitor thuis is de LG 34WL500 - Full HD Ultrawide IPS Monitor
-op het werk beschik ik over 2 23 inch monitoren
Het zou fijn zijn als ik dit probleemloos kan aansluiten op de laptop.
Dacht zelf hiervoor aan bijvoorbeeld één van onderstaande hubs (verschil = ook weer thunderbolt, wat is het voordeel hiervan??)
1) a-konic-12-in-1-usb-c-docking-station-met-dual-hdmi-ethernet-rj45-vga-4x-usb-3-0-usb-c-micro-sd-kaartlezer-adio-jack-3-5mm
2) sounix-12-in-1-docking-station-laptop-usb-c-hub-adapter-4k-uhd-hdmi-vga-usb-3-0-docking-station
De versie met de Intel Core i7-11370H is prijstechnisch op dit moment de beste deal (zie bovenaan), maar hoor graag voor welke jullie zouden gaan en waarom.
Dank alvast!
Ik heb een nieuwe laptop nodig en na enige tijd zoeken wil ik een keuze maken uit één van de twee onderstaande:
Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 (BLACK FRIDAY DEAL €1.149 naar €977)
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 (82MS001UMH)
Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14IHU5 (BLACK FRIDAY DEAL €1.249 naar €939)
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14IHU5 (82NC000YMH)
Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor werk (grote Excel bestanden, Teams/Skype en in het kader van thuiswerken VMware Horizon, Citrix Gateway etc.)
Verder zal ik er af en toe een film/serie op kijken en het zou leuk zijn om ook af en toe te kunnen gamen (bijv. zoiets als Back 4 Blood).
De laptops zijn in veel opzichten erg gelijkwaardig dus vraag ik mij af wat een betere keuze is?? (en waarom
De verschillen:
CPU: AMD Ryzen 7 5800H <---> Intel Core i7-11370H
Aantal cores: 8 cores <---> 4 cores
Geheugensnelheid (DDR): 3.200MT/s <---> 4.266MT/s
Videokaart: Radeon RX Vega 8 <---> Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs
Daarnaast beschikt de Intel Core i7-11370H versie nog over 2x een Thunderbolt 4 aansluiting.
(Wat is hier het voordeel van???)
Wat verder misschien nog nuttig is om te weten:
-mijn huidige monitor thuis is de LG 34WL500 - Full HD Ultrawide IPS Monitor
-op het werk beschik ik over 2 23 inch monitoren
Het zou fijn zijn als ik dit probleemloos kan aansluiten op de laptop.
Dacht zelf hiervoor aan bijvoorbeeld één van onderstaande hubs (verschil = ook weer thunderbolt, wat is het voordeel hiervan??)
1) a-konic-12-in-1-usb-c-docking-station-met-dual-hdmi-ethernet-rj45-vga-4x-usb-3-0-usb-c-micro-sd-kaartlezer-adio-jack-3-5mm
2) sounix-12-in-1-docking-station-laptop-usb-c-hub-adapter-4k-uhd-hdmi-vga-usb-3-0-docking-station
De versie met de Intel Core i7-11370H is prijstechnisch op dit moment de beste deal (zie bovenaan), maar hoor graag voor welke jullie zouden gaan en waarom.
Dank alvast!