Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sluimers_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik zit bij XS4All en wil weer een landlijn telefoon hebben
en ik kan mij herinneren dat er zoiets bestaat als VoIP telefoons.

Is het handiger dan het hebben van een DECT telefoon?

Kan ik een VoIP telefoon kopen,
aansluiten op mijn modem en zomaar gebruiken?
Of moet daarvoor een hoop meer gebeuren?

Ik heb namelijk een belabonnement en VoIP telefoon gekocht en ben nu een beetje in verwarring of ik nou het juiste heb gedaan en wat ik nu moet doen, gezien de telefoon (Alcatel IP Touch 4028) een foutmelding (no tftp response) geeft.

[ Voor 42% gewijzigd door _sluimers_ op 24-11-2021 15:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 00:12
ik heb thuis zelf 2 voip nummers (en telefoons natuurlijk), ga voor jezelf na hoeveel je ongeveer per maand belt. ik zelf bel amper (word vaker gebeld en heb daarom een prepaid voip aangeschaft).
ik betaal rond de €9 per jaar voor het (vaste) nummer per stuk en als ik bel komen er prepaid kosten Bij (Bellen naar vaste nummers in Nederland € 0,0238 en Bellen naar mobiele nummers in Nederland € 0,05 ).

verder heb ik 1 vaste telefoon met voip functie(staat dus vast op het bureau). en heb een dect telefoon (draadloos) die natuurlijk ook voip ondersteund en die staat in de woonkamer en heb overal in huis goed bereik.

het mooie van voip is zolang je internet toegang heb (al is het in de vakantie op een camping) dan zou je de voip connectie kunnen maken met je voip provider en dus je eigen(vaste) nummer kunnen gebruiken waar je ook bent.

ik ben zelf goedkoper uit door de prepaid voip aan te schaffen ipv een vast nummer via mn internet provider thuis te nemen. maar als je veel belt is het misschien beter om een voip abbonement te kiezen of te vergelijken bij je eigen provider wat de kosten zijn.