Moederbedrijf van Facebook is opdrachtgever datacenter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Xtuv volgens mij is de titel feitelijk incorrect. Meta is niet een overkoepeld bedrijf met daaronder dochterbedrijven als Facebook, WhatsApp etc. (zoals Alphabet dat wel is met Google daaronder) maar simpelweg de nieuwe naam van Facebook (specifieker TheFacebook Inc. > Meta Platforms Inc.). Facebook, WhatsApp etc. zijn dus producten van het bedrijf Meta. Dan lijkt mij een van deze titels kloppender:
  • Bedrijf achter Facebook is opdrachtgever hyperscaledatacenter Zeewolde
  • Meta, bedrijf achter Facebook is opdrachtgever hyperscaledatacenter Zeewolde

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Mooi dat er topic over is.
Geachte redactie, op tweakers zou iedereen echt wel moeten weten wat Meta en Alphabet zijn.
altijd een beetje een brrr als jullie "moederbedrijf Google" of nu Facebook schrijven.
Ik zou het structureel in de titel hebben over Meta en Alphabet en in de inleidende alinea dat "moederbedrijf Google" of "eigenaar van oa Facebook" schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Xtuv heb je dit topic gemist, of heb je besloten om er simpelweg niet op te reageren? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Julian is op een welverdiende vakantie maar ik kan zijn honneurs wel waarnemen. Ik ken de bedrijfsstructuur van Facebook Meta niet precies (misschien is Oculus of een of andere advertentieafdeling wel een losstaande Inc. of zo), dus ik weet niet zeker of we het 'moederbedrijf' kunnen noemen of niet. Ik heb er voor de zekerheid maar gewoon Meta van gemaakt - zoals @mOrPhie ook zegt, inmiddels lijkt de term iig hier genoeg ingeburgerd.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
TijsZonderH schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:42:
Julian is op een welverdiende vakantie maar ik kan zijn honneurs wel waarnemen. Ik ken de bedrijfsstructuur van Facebook Meta niet precies (misschien is Oculus of een of andere advertentieafdeling wel een losstaande Inc. of zo), dus ik weet niet zeker of we het 'moederbedrijf' kunnen noemen of niet. Ik heb er voor de zekerheid maar gewoon Meta van gemaakt - zoals @mOrPhie ook zegt, inmiddels lijkt de term iig hier genoeg ingeburgerd.
Ah dan was dat wellicht zijn laatste nieuwspost gezien ik binnen een uur mijn topic aanmaakte. Wens hem in ieder geval een fijne vakantie dan :)

Indien je meer wilt weten over de structuur, Wikipedia legt het vrij goed uit: Wikipedia: Meta Platforms

Pagina: 1