Toon posts:

vochtigheidsmeter met sturing voor cooling fans 12v

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• techienoob
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 15:35
Hallo,

Ik ben voor mezelf een sigarenkast aan het bouwen, maar ik zou graag deze voorzien van een hygrometer die 2 cooling fan's kan aansturen wanneer de vochtigheid lager dan 70 % is. Wat ik nodig heb is een kleine module waarbij ik de vochtigheid kan instellen met een externe sensor die hoger in de kast kan geplaatst worden en deze verbonden is met een 3d-geprint bakje met water in en hierover 2 ventilatoren (50mm) die beginnen blazen op het water om zo vochtigheid te creëren.

Iemand die me hierbij kan helpen welke componenten hiervoor ik het best zou aanschaffen en samenstellen want ik heb al een paar uur gezocht op ali en amazon maar vind niets concreets... Wel voorbeeldjes hieronder van een aansturing:

Alle hulp en tips zijn zeker welkom _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die XH-W3005 Heb ik als temperatuur controler onlangs nog gebruikt. Het is een rechtoe-rechtaan systeem dus als je daar al niet uit komt......

Let wel, die komt in 12, 24 en 220v

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• techienoob
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 15:35
Hallo Memphis, bedankt voor je eerlijke reactie :-), heb je daar goede ervaringen mee, want ik lees meer slecht als goed over deze regelaar...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb dan de versie met een temperatuurregeling. Gezien het kastje en alles hetzelfde eruit ziet neem ik aan dat de software het grootste verschil is voor de uitlezing en het vertalen van het input signaal van de sensor.

De bediening is ruk. Bij veel temperatuurregelingen van dit merk kan je een verschil aangeven van de onder en boven grens wat mee gaat als je de instelling aanpast. Bij deze W300x model moet je bij het veranderen van je instelling altijd de onder en bovengrens veranderen, en als de 1 boven de ander komt zal de schakelfunctie omdraaien. Gewoon erg lastig maar prima als je een vaste instelling gebruikt.

Mijn bouw: https://www.modelbouwforu...tro-engine-heater.275887/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee