65" OLED | Philips 65OLED806 of Sony XR-65A84J

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 06:10
65 inch oled

1.500 a 2.0000

Ik twijfel tussen de Philips 65oled806 en de Sony xr 65a84J.
In de winkel oogt de Sony scherper dan de Philips, maar stonden niet recht naast elkaar en werd ander beeld gedraaid. Daarom neig ik naar Sony.

Maar ik heb nu ook ambilight, daar ook erg aan gewend. Dat heeft uiteraard de Sony niet.

Welke adviseren jullie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar geen LG LG OLED65C1 (of als de TV strak tegen de wand moet komen de LG OLED65G1). Die eerste zie ik nu in het Prijzentopic gaan voor €1549,- exclusief honderd euro cash back.

Wat verwacht je van de TV? Als in, welke bronnen ga je aansluiten? Voorkeur voor een OS waar de TV op draait. Randapparatuur als een sound bar of home cinema die mogelijk van toepassing is?

Tevens titel van het topic aangepast, alleen "Aankoopadvies" zegt niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

Wallie

Herr

Hebben die tv's niet beide hetzelfde LG paneel? Dan zal er qua scherpte weinig tot geen verschil in zitten, hoogstens door hoe ze afgesteld zijn.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
Gebruik de tv voornamelijk voor kijken van series en films.

Ik zal mijn harmon kardon set weer aansluiten. Mogelijk in de toekomst spelcomputer, maar dat is nog onzeker.

Qua os maakt mij niet uit. Gebruik nu al jaren cromecast naar tevredenheid, ik verwacht dat ik deze ook gewoon weer ga aansluiten.

Ik kan zo nog niet vinden welke lg panelen erin zitten. In de vergelijk zie ik ze hier niet.

Ik vind de kleuren van LG niet natuurlijk overkomen, dat heb ik bij meerdere winkels gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 08:36
Wallie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:49:
Hebben die tv's niet beide hetzelfde LG paneel? Dan zal er qua scherpte weinig tot geen verschil in zitten, hoogstens door hoe ze afgesteld zijn.
Alle OLED's hebben een LG paneel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Paneeltechnich zijn er zoals gezegd geen verschillen. Het sterke punt van Sony is altijd beeldverwerking, dat kan een argument zijn om voor Sony te kiezen. Als je Ambilight gewend bent... er zijn geen specifieke argument tegen Philips, ook dat zijn gewoon prima OLED-televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
headhunter1985 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:02:
Ik vind de kleuren van LG niet natuurlijk overkomen, dat heb ik bij meerdere winkels gezien.
Dat ligt dan aan de settings van de tv of het licht in de winkel. OLED's hebben een zéér natuurgetrouwe kleerweergave.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
De winkel is eigenlijk geen goede plaats om tv's te kunnen vergelijken, doordat de winkel vaak overbelicht is in vergelijking tot de thuissituatie en de kleuren te verzadigd worden getoond in de 'shop modus'.

Alle consumenten tv's met een OLED paneel zijn afkomstig van LG, in grote lijnen zal de beeldkwaliteit dus vergelijkbaar zijn.

Op detail niveau kunnen er toch aardig wat verschillen zijn doordat fabrikanten de beeldprocessor zelf ontwerpen. De upscaling is op de A84J wat beter/ verfijnder dan bij de Philips, vanuit de fabriek is deze ook nauwkeuriger gekalibreerd vergeleken met de Philips en LG C1. Daarnaast is de A84J in staat om iets meer details in HDR te laten zien door de toegepaste tone mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
Hulleman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:20:
[...]

Dat ligt dan aan de settings van de tv of het licht in de winkel. OLED's hebben een zéér natuurgetrouwe kleerweergave.
Dit maakt het juist zo lastig, heb het bij twee winkels opgemerkt. Ga zo nog even naar de stad om wederom bij een andere winkel te kijken.
Freshouttheoven schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:26:
De winkel is eigenlijk geen goede plaats om tv's te kunnen vergelijken, doordat de winkel vaak overbelicht is in vergelijking tot de thuissituatie en de kleuren te verzadigd worden getoond in de 'shop modus'.

Alle consumenten tv's met een OLED paneel zijn afkomstig van LG, in grote lijnen zal de beeldkwaliteit dus vergelijkbaar zijn.

Op detail niveau kunnen er toch aardig wat verschillen zijn doordat fabrikanten de beeldprocessor zelf ontwerpen. De upscaling is op de A84J wat beter/ verfijnder dan bij de Philips, vanuit de fabriek is deze ook nauwkeuriger gekalibreerd vergeleken met de Philips en LG C1. Daarnaast is de A84J in staat om iets meer details in HDR te laten zien door de toegepaste tone mapping.
precies hetgeen wat ons opvalt, het lijkt allemaal net wat scherper. Vorige week bij een winkel een LG naast een Sony bekeken, daar stond gewoon een uitzending van omroep max op. Een persoon op tv had wat vlekjes in het gezicht, bij de Sony waren deze plekjes haar scherp. Uiteraard sta je er dan met de neus bovenop, terwijl thuis de afstand 4 meter bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
headhunter1985 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:13:
[...]
Dit maakt het juist zo lastig, heb het bij twee winkels opgemerkt. Ga zo nog even naar de stad om wederom bij een andere winkel te kijken.
Niet al te druk over maken. Het zijn high-end tv's die je naar hartenlust kunt instellen tot de kleurweergave wel goed is. Online ook genoeg settings te vinden voor de diverse OLED's.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 24-11-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Het zijn alledrie prima oled's. Ik zou nu met Black Friday m'n slag slaan en een rondje bellen langs de hier vaak genoemde winkels. Kijk voor welke prijs je die drie kunt bemachtigen met bv gratis levering en 5 jaar garantie of wat je dan ook wil en kijk ook welke meerprijs je de ambilight-functionaliteit waard vindt. De €1449 voor de LG is een mooie benchmark om mee te beginnen.
Pagina: 1