Advies nodig: Windows 10 licentie overzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-09 19:43
Hoi,

Een jaar geleden (ongeveer) is mijn moederbord kapot gegaan (BIOS bricked). Destijds heb ik het moederbord opgestuurd en dat is netjes opgelost. Door een samenloop van omstandigheden heb ik echter nooit mijn PC meer in elkaar gezet. Nou heb ik besloten (o.a. door een goeie Black Friday deal) mijn PC te upgraden en weer in elkaar te zetten. Nou weet ik alleen niet zeker of dit gaat werken. Het is een nieuwe CPU, nieuw moederbord, nieuwe RAM etc. en dat zal Windows wel niet leuk vinden. Ook heeft de SSD waar mijn Windows install opstaat dus al een jaar in de kast gelegen, geen idee of er dus überhaupt nog iets opstaat...

Het liefste doe ik dan ook een fresh install op mijn nieuwe NVMe SSD, maar ik heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen, gezien de omstandigheden. Gewoon proberen te booten vanaf de oude SSD? Of is er misschien een manier om de oude Windows key online over te zetten o.i.d.? Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via X21_Eagle_X21 op 24-11-2021 12:36)

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Als het goed is zal de Windows licentie aan jouw (online) account gekoppeld zijn. Als je na her installatie inlogt met datzelfde account en voor de zekerheid op "Activeren" klikt, zou er niks aan de hand moeten zijn.

Wellicht dat het ding even wil sputteren, maar dan kan je aangeven in het dropdown menu dat je hardware is gewijzigd en dat er niks aan de hand is.

Je moet wel dezelfde Windows versie installeren (Home, Pro, Enterprise enz)

[ Voor 9% gewijzigd door CuBras op 24-11-2021 11:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Als het goed is zal de Windows licentie aan jouw (online) account gekoppeld zijn. Als je na her installatie inlogt met datzelfde account en voor de zekerheid op "Activeren" klikt, zou er niks aan de hand moeten zijn.

Wellicht dat het ding even wil sputteren, maar dan kan je aangeven in het dropdown menu dat je hardware is gewijzigd en dat er niks aan de hand is.

[ Voor 9% gewijzigd door CuBras op 24-11-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-09 19:43
CuBras schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:36:

Top, dankjewel! Dan ga ik dat gewoon proberen.